To Twitch γίνεται εργαλείο μάρκετινγκ!

Οι καιροί αλλάζουν, τα δεδομένα αλλάζουν και το… μάρκετινγκ αλλάζει. Μία τηλεοπτική διαφήμιση ήταν αρκετή πριν από μερικές δεκαετίες προκειμένου να παρουσιάσει μία εταιρεία τα προϊόντα της. Σήμερα αυτό είναι σταγόνα στον ωκεανό, καθώς ένα σποτ στην τηλεόραση δεν μπορεί να αγγίξει όλα τα κοινά που ενδιαφέρουν τον διαφημιζόμενο. Το πεδίο έχει αλλάξει, μαζί και ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζει τον κόσμο μία διαφημιστική εταιρεία.

Το παιχνίδι γίνεται πλέον στα ηλεκτρονικά μέσα, εκεί όπου οι νέοι έχουν φέρει τα πάνω κάτω κι ένα καινούργιο κοινό δημιουργείται. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ο πρώτος στόχος των διαφημιζόμενων, αλλά υπάρχουν κι άλλες πλατφόρμες που μπορούν να φέρουν ακόμα πιο σημαντικά αποτελέσματα. Ανάμεσά τους συμπεριλαμβάνεται το Twitch, μία κατ’ εξοχήν πλατφόρμα που έγινε τόπος συγκέντρωσης για τους απανταχού gamers, όμως σήμερα έχει εξελιχθεί σε κάτι ακόμη μεγαλύτερο.

Το Twitch μετατράπηκε στο σημείο αναφοράς για κάθε παίκτη που σεβόταν τον εαυτό του και αφετηρία για μία τρανή καριέρα εκατοντάδων, αν όχι χιλιάδων, εξ’ αυτών. Διάσημοι παίκτες των video games βρήκαν πρόσφορο έδαφος στο Twitch και για τουλάχιστον μία δεκαετία η πλατφόρμα βοήθησε τα μέλη της να δημιουργήσουν μία ισχυρή βάση θαυμαστών. Μερικοί από αυτούς κατέληξαν να γίνουν ακόμη και influencers, ενώ άλλοι άλλαξαν και καριέρα.

Ο Τζάριντ Λαζάρ (γνωστότερος ως summit1g), ο Τομ Κασέλ (με το παρατσούκλι Syndicate) και ο Μάικλ Γκρεζέσιεκ (γνωστός σαν Shroud) είναι μερικά από τα μεγάλα αστέρια του Twitch που συνέχισαν την κοινή πορεία τους με την πλατφόρμα. Άλλο παράδειγμα ο σημερινός επαγγελματίας των παιχνιδιών με τράπουλα Λεξ Φελντχάους, ο οποίος ανδρώθηκε από το Twitch και μεγαλούργησε σε αυτό ως ένας από τους πιο πετυχημένους παίκτες του Starcraft, πριν τελικά αποφασίσει να συνεχίσει την καριέρα του στο πράσινο τραπέζι.

Είναι, λοιπόν, ολοφάνερο ότι η πλατφόρμα σφύζει από ζωή και τα περιθώρια για προσέλκυση νέων κοινών είναι πολύ μεγάλα. Είτε μιλάμε για σημαντικά streaming γεγονότα, για προκλήσεις μεγάλων αθλητών ή για απλή κάλυψη online αθλητικών γεγονότων, το Twitch είναι σημείο συνάντησης των πάντων. Ανάμεσά τους και των διαφημιζόμενων…

Το ερώτημα είναι αν «η επένδυση αξίζει», αφού τα μεγέθη δεν είναι απόλυτα μετρήσιμα όταν μιλάμε για διαφήμιση στο internet. Το Twitch ξεκίνησε τη ζωή του το 2011 για να γίνει σήμερα ο κορυφαίος προορισμός για τα eSports και τους φανατικούς των βίντεο, που ετοιμάζουν περιεχόμενο με βάση τα ζωντανά αθλητικά events ή δημιουργούν online κοινότητες ανθρώπων που μοιράζονται την ίδια αγάπη.

Σύμφωνα με το συνεργαζόμενο site TwitchTracker, οι επισκέπτες έχουν παρακολουθήσει πάνω από 100 δισεκατομμύρια λεπτά περιεχομένου μέσα στο 2020, ενώ η πλατφόρμα υποστηρίζει 6,5 εκατομμύρια ζωντανές μεταδόσεις κάθε μήνα. Οι ταυτόχρονες προβολές έχουν διπλασιαστεί μέσα σε έναν χρόνο, ενώ η δυναμική του Twitch δεν πέφτει: ο προηγούμενος Δεκέμβριος ήταν ο καλύτερος μήνας στην ιστορία του, σε όλα τα επίπεδα.

Η μετάλλαξη του Twitch ανοίγει πλέον νέους δρόμους. Έπαψε να είναι ο χώρος των gamers, αλλά φιλοξενεί και πολλά mainstream γεγονότα. Η μετάδοση του σχετικά πρόσφατου “Among Us” της εκπροσώπου των Δημοκρατικών, Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ, ήταν το τρίτο πιο δημοφιλές γεγονός στην ιστορία του Twitch, με σχεδόν μισό εκατομμύριο ταυτόχρονες προβολές. Είναι απολύτως λογικό, λοιπόν, οι διαφημιστικές εταιρείες να λοξοκοιτάζουν προς την πλατφόρμα για να εντοπίσουν τους επόμενους πελάτες τους. Σε αντίθεση με το παρελθόν, οι χρήστες του Twitch δεν έχουν πια αποκλειστικό ενδιαφέρον στα παιχνίδια με τράπουλα ή στο online gaming, αφού ψάχνουν να βρουν κι άλλου είδους περιεχόμενο, πιο γενικό και πιο δυσεύρετο στα παραδοσιακά Μέσα.

Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν πάντοτε δυσκολίες και περιορισμοί. Παρ’ όλα αυτά, το Twitch λειτουργεί τόσο σαν εργαλείο διατήρησης των πελατών, όσο και για την προσέλκυση νέων. Τα Fortnite και World of Warcraft είναι αυτά στα οποία στρέφεται αυτή τη στιγμή το ενδιαφέρον των εταιρειών διαφήμισης, αφού πρόκειται για δύο παιχνίδια που προσελκύουν τους μισούς χρήστες της πλατφόρμας στις ηλικίες από 18 ως 34 ετών.

Σε αντίθεση, όμως, με την κλασική διαφήμιση όπως την γνωρίζουμε ως τώρα, οι εταιρείες δημιουργούν νέους τρόπους προσέλκυσης των χρηστών. Με τη δημιουργία streaming events που αφορούν συγκεκριμένα γκρουπ, καταφέρνουν να ενεργοποιούνται σε ομάδες και κοινά με παρόμοια ενδιαφέροντα, στα οποία στοχευμένα παρουσιάζονται οι κατάλληλες υπηρεσίες και προϊόντα. Το Twitch δεν είναι πια ίδιο όπως παλιά: μετατράπηκε από μία πλατφόρμα διασκέδασης, σε ένα εργαλεία μάρκετινγκ. Ο χρόνος θα δείξει αν πρόκειται να αλλοιώσει συνολικά τον χαρακτήρα του.