Απόλυτος κυρίαρχος στον ΟΛΘ ο Ιβάν Σαββίδης και πλέον στο στόχαστρο το λιμάνι Αλεξανδρούπολης

Ο ομογενής επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης, ιδιοκτήτης του ΠΑΟΚ, του Open TV και της “Σάριζα”, έγινε και επίσημα την Τρίτη το απόλυτο “αφεντικό” στον ΟΛΘ (Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης), αποκτώντας άμεσα ή έμμεσα τον έλεγχο του 80% των μετοχών της εταιρείας.

Το μόνο που χρειάζεται τώρα για να πάρει στα χέρια του την εταιρεία, είναι η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για να ολοκληρωθεί ένα deal αγοράς πακέτου μετοχών από τους Γερμανούς μεγαλομετόχους του ΟΛΘ.

«Αν εξασφαλισθεί αυτή η έγκριση, ο Σαββίδης θα έχει κερδίσει τη μάχη με Αμερικανούς και ΕΕ, που προσπάθησαν με κάθε τρόπο να τον αποκλείσουν από τον ΟΛΘ, θεωρώντας τη συμμετοχή του ως προσπάθεια ενίσχυσης της ρωσικής οικονομικής διείσδυσης στην Ελλάδα», επισημαίνει η οικονομική ιστοσελίδα sofokleousin.

«Κατά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, ο ιδιοκτήτης του ΠΑΟΚ κατάφερε να αποκτήσει συμμετοχή συμμαχώντας με Γερμανικό όμιλο διαχείρισης επενδυτικών κεφαλαίων και περιουσιακών στοιχείων. Πήρε 13,4% του ΟΛΠ μέσω της εταιρείας Beltera, και απέκτησε επίσης 30% στην εταιρεία Helanor, η οποία μέσω αλυσίδας θυγατρικών οffshore καταλήγει να ελέγχει το 67% του ΟΛΘ», επισημαίνει το ίδιο δημοσίευμα. Και προσθέτει: «Με τις κινήσεις αυτές η εταιρεία Beltera του ομίλου Σαββίδη, πέραν του 13,4% που διαθέτει ήδη, θα κατέχει εμμέσως επιπλέον 44% (μερίδιο που της αναλογεί μέσω των συμμετοχών). Στην πραγματικότητα θα ελέγχει το 80,3% των ψήφων και θα μπορεί να αποφασίζει για όλα στον ΟΛΘ».

Η ουσία είναι ότι αποχωρούν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης οι Γερμανοί μέτοχοι της κοινοπραξίας των επενδυτών SEGT και το μερίδιό τους αγοράζει ο Ιβάν Σαββίδης, ο οποίος μέχρι σήμερα κατέχει το μικρότερο (20%) στην κοινοπραξία, αλλά εξαρχής διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διοίκηση του λιμανιού διά των εκπροσώπων του. Η σχετική συμφωνία, η οποία βέβαια τελεί υπό την αίρεση της έγκρισης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ανακοινώθηκε επισήμως την Τρίτη τόσο από την πλευρά Σαββίδη όσο και από την ΟΛΘ Α.Ε.

«Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει στην πράξη τις φήμες ότι η πρόσφατη αποχώρηση του εκπροσώπου του γερμανικού fund Deutsche Invest Equity Partners GmbH στο Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., τους Boris Wenzel (αναπληρωτής πρόεδρος-μη εκτελεστικό μέλος), ακόμη και αν όντως οφειλόταν σε προσωπικούς λόγους, θα είχε συνέχεια, παρότι από πλευράς ΟΛΘ δηλωνόταν ότι σαφώς θα αντικατασταθεί», επισημαίνει η οικονομική εφημερίδα Ναυτεμπορική.

Συγκεκριμένα, χθες ανακοινώθηκε η ύπαρξη συμφωνίας, υπό την αίρεση της έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, μεταξύ της Helanor Holdings Ltd. (εταιρεία ιδιοκτησίας 100% της Deutsche Invest Equity Partners GmbH) και της Belterra Investments Ltd. (σ.σ.: συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη), σύμφωνα με την οποία η Belterra θα αποκτήσει και η Helanor Holdings Ltd. θα πουλήσει, το 70% των μετοχών της, στην εταιρεία Melbery Investments Ltd., σημαντικό έμμεσο μέτοχο της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. Η Melbery είναι κατά 66,67% μέτοχος της SEGT, με έδρα την Κύπρο, η οποία κατέχει το 67% των μετοχών της εισηγμένης ΟΛΘ Α.Ε.

Επίσης διευκρινίστηκε ότι με την εν λόγω συμφωνία δεν πραγματοποιείται καμία μεταβίβαση μετοχών και αυτή θα γίνει εφόσον υπάρξει έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, οπότε και η Belterra Investments Ltd. θα καταστεί ο μοναδικός μέτοχος της Melbery (θα κατέχει το 100% των μετοχών της) και θα καταστεί ο μεγαλομέτοχος της SEGT με άμεσο ποσοστό 66,67% (δεν κατέχει έμμεσα μετοχές της SEGT), όπως και ότι η Belterra έχει ελέγχοντα τελικό δικαιούχο (Ultimate Βeneficial Owner) τον κ. Νίκο Σαββίδη.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΟΛΘ Α.Ε., η πωλήτρια Helanor, καθώς και οι μέτοχοι αυτής, Deutsche Invest Equity Partners GmbH (DIEP) και Transconnect AG, έλαβαν την απόφαση αποεπένδυσης από τη Melbery και συνεπώς από την ΟΛΘ Α.Ε. «δεδομένων των ευρύτερων συνθηκών στο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επενδυτικό περιβάλλον, βάσει και της επενδυτικής τους πολιτικής» και ότι από την πλευρά της η αγοράστρια Belterra προχώρησε στην απόφαση αγοράς του ανωτέρω ποσοστού μετοχών υπό την ανωτέρω αίρεση έγκρισης «στα πλαίσια της συνεπούς επενδυτικής πολιτικής της για επέκταση σε συγκεκριμένους κλάδους στην Ελλάδα, μεταξύ αυτών και στη διαχείριση Λιμένων».

Αυτή η δήλωση και η κίνηση, όσον αφορά την Belterra, φέρεται να απαντά-διαψεύδει στην πράξη τις φήμες περί πρόθεσης του Ιβάν Σαββίδη να αποεπενδύσει από την Ελλάδα και δη τη Θεσσαλονίκη. Επιπλέον όμως ανοίγει τον δρόμο για την περαιτέρω επέκταση του Ιβάν Σαββίδη και σε άλλα λιμάνια, συμπεριλαμβανομένου όπως έχει γράψει το ThrakiSportS αυτού της Αλεξανδρούπολης όπου έχει μπει «σφήνα» ανάμεσα στην βεβαιότητα που υπήρχε ότι θα περάσει σε αμερικανικά χέρια.

Υπενθυμίζεται ότι η ΟΛΘ Α.Ε. δίνει το «παρών» και στους διαγωνισμούς αξιοποίησης των περιφερειακών λιμανιών της Ηγουμενίτσας, της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας (ιδιωτικοποίηση των δύο πρώτων και παραχώρηση μέρους του τρίτου) και αναμένεται με ενδιαφέρον αν τελικά η ΟΛΘ Α.Ε. θα καταθέσει δεσμευτικές προσφορές και για πόσα από αυτά. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ναυτεμπορικής», την Παρασκευή με τη λήξη της σχετικής παράτασης προθεσμίας οι συμμετέχοντες στους διαγωνισμούς για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας κατέθεσαν τα έγγραφα που τους είχαν ζητηθεί, και αυτά θα αξιολογηθούν και θα ανακοινωθεί από το ΤΑΙΠΕΔ πόσοι και ποιοι θα περάσουν τελικά στην επόμενη φάση των διαγωνισμών.