Επέτειος: 10 χρόνια από την παρουσίαση του ρόστερ της ΠΑΕ Ξάνθη με… hip hop συναυλία των Going Through

Κανείς δεν αμφισβητεί ότι τα προηγούμενα χρόνια και σε αρκετά ζητήματα η ΠΑΕ Ξάνθη έχει πρωτοπορήσει. Μια από αυτές της ξεχωριστές ιδέες ήταν και η παρουσίαση της ομάδας μέσα από μια… συναυλία κορυφαίων hip hop ελληνικών συγκροτημάτων.

Ηταν τέτοια μέρα, δέκα χρόνια πριν. Βράδυ Παρασκευής τότε, 20 Αυγούστου. Στο «Σαλέ» θα πραγματοποιούνταν συναυλία με την συμμετοχή, σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου, των GOIN’ THROUGH – PROFESSIONAL SINNERZ – ΝΕΒΜΑ – THIRIO – KOMIS X.

Η συναυλία σήμαινει την έναρξη των Γιορτών Παλιάς Πόλης του 2010 αλλά όπως χαρακτηριστικά επισημαίνονταν, «η συναυλία θα πραγματοποιηθεί επ’ ευκαιρία της επίσημης παρουσίασης της ομάδας της SKODA XANTHI F.C. για την αγωνιστική περίοδο 2010-2011».

Ηταν η περίοδος εκεινου του εξαμήνου που γενικός αρχηγός στην ομάδα της Ξάνθης είχε αναλάβει ο Ανέστης Τσετινές, γνωστό μάνατζερ που ακούστηκε έντονα και αυτην την περίοδο ως το πρόσωπο κλειδί για την επόμενη μέρα του ΑΟΞ, υπό τον νέο του ιδιοκτήτη.

Ο Τσετινές διέθετε και εξακολουθεί να διαθέτει αρκετές γνωριμίες όχι μόνο στον αθλητικό-ποδοσφαιρικό αλλά και στον καλλιτεχνικό χώρο. Έτσι, είχε αποφασιστεί η παρουσίαση της ομάδας της Ξάνθης να γίνει τότε μέσω μιας νεανικής συναυλίας.

Η τιμή της πρόσκλησης είχε καθοριστεί στα 5 ευρώ με ποτό, ενώ ως σημεία πώλησης εισιτηρίων είχαν οριστεί το Περίπτερο της SKODA XANTHI F.C. στην Κεντρική Πλατεία Ξάνθης, το Κυβερνείο, το Studio Italos και φυσικά το Le Chalet.

Πριν την συναυλία – παρουσίαση είχε προηγηθεί φιλικό παιχνιδι της Ξάνθης με τον Πανθρακικό, το οποίο είχε διεξαχθεί μεταξύ… συγγενών και φίλων, ενώ αμέσως μετά στο Σαλέ για την συναυλία – παρουσίαση του ρόστερ της ΠΑΕ βρέθηκαν ως και 4.500 άτομα, σύμφωνα με δημοσιεύματα της εποχής.

«Ελπίζω όλους εσάς που βλέπω εδώ απόψε να σας δω και στο γήπεδο», είχε σχολιάσει από μικροφώνουν τότε ο Χρήστο Πανόπουλος, που είχε θέσει ως στόχο της ομάδας στο πρωτάθλημα την πρώτη εξάδα. Παράλληλα βράβευσε τον διευθύνοντα σύμβουλο Νίκο Επιτρόπου.

Ο πρόεδρος της ΠΑΕ Άρης Πιαλόγλου τίμησε με πλακέτα τον σύλλογο παλαιμάχων ποδοσφαιριστών της Ξάνθης, ενώ τα μέλη του ΔΣ Γιώργος Μπερμπέρογλου και Γιώργος Κεχλιμπάρης έδωσαν πλακέτες στους συνδέσμους φιλάθλων «Xanthifans» και «Ακρίτες».

Πάντως σε άρθρο του το XanthiPress έκανε λόγο για άκρως επιτυχημένη συναυλία αλλά έκανε και έναν διαχωρισμό ανάμεσα στην Vialand και την ΠΑΕ, έναν διαχωρισμό που θα μας απασχολούσε για άλλους λόγους και μια ολόκληρη δεκαετία μετά.

Εγραφε τότε το XanthiPress: «Οι άνθρωποι της Vialand οργάνωσαν μία επιτυχημένη εκδήλωση που η ΠΑΕ φάνηκε αδύναμη να εκμεταλλευτεί. Όπως, ίσως, δεν είναι γνωστό Η ΠΑΕ SKODA ΞΑΝΘΗ Α.Ο και η Vialand είναι δύο διαφορετικές εταιρείες που η κάθε μια έχει το δικό της ανθρώπινο δυναμικό. Η πρώτη δραστηριοποιείται στην ομάδα, ενώ η δεύτερη με τους χώρους του Αθλητικού κέντρου και του ξενοδοχείου. Πρακτικά η όποια επιτυχία της εκδήλωσης πιστώνεται στα στελέχη της Vialand γιατί πολύ απλά αυτοί διοργάνωσαν τη βραδυά.

To ζήτημα του επικοινωνιακού πλάνου στην ΠΑΕ είναι χιλιοειπωμένο και κουράζει πλέον να συζητείται η απουσία του. Όμως παρότι από την πλευρά της ιδιοκτησίας είχε προηγηθεί ένα εντυπωσιακό άνοιγμα στον κόσμο από την άνοιξη και συνεχίστηκε με μια εξίσου εντυπωσιακή και συνεπή μεταγραφική ενίσχυση σε συνδυασμό με ορθή πολιτική εισιτηρίων διαρκείας, εντούτοις η ΠΑΕ δεν κατάφερε να κεφαλαιοποιήσει αυτά τα πλεονεκτήματα και να ευχαριστήσει το κοινό για την παρουσία του. Κοινώς δεν κατόρθωσε να έρθει πιο κοντά στον κόσμο, να προβάλει τα νέα της αποκτήματα και, λίγες μέρες μετά ,κανείς δεν θυμάται ποιοί είναι οι νέοι παίκτες, πόσο καλύτερα μπορούν να πάνε την ομάδα, τί χειροκρότημα πήραν και πως μοιάζουν.

Κατά τον ίδιο τρόπο δεν εκμεταλλεύτηκε και την ευκαιρία συνάθροισης τόσου κόσμου (όχι 3 ή 3,5 χιλιάδων αλλά 4,5 χιλιάδων κόσμου) που σπάνια θα υπάρξει σε αγωνιστική εκδήλωση. Όσοι βρέθηκαν στο χώρο του Le Chalet θα πρόσεξαν ότι οι περισσότεροι επισκέπτες ήταν νεαροί εξαιτίας και της συναυλίας των going through, όμως η ΠΑΕ δεν έκανε κάτι για να διεισδύσει σε αυτές τις ηλικίες, δεν φρόντισε να υπάρχει καν το έμβλημα της ομάδας ευκρινώς και με το γνήσιο λογότυπό της. Αλλά το ζήτημα είναι ποιος αποφασίζει για το αν υπάρχει λογότυπο και ποιο είναι αυτό.

Υπάρχουν απλοί κανόνες μάρκετινγκ για να προσεγγίσει κανείς αυτή την ηλικία και δεν θα υπάρξουν ανάλογες ευκαιρίες στο μέλλον. Ακόμη και όταν διανέμονται δωρεάν εισιτήρια σε σχολεία η ανταπόκριση είναι αισθητά μικρότερη. Κι όμως,μόνο στη σύντομη παρουσίαση της ομάδας υπήρξε παρουσία της ΠΑΕ. Κατά τα άλλα ήταν ένα πάρτυ για τη συναυλία που έγινε, όπου απουσίαζε ακόμη και η στολή της ομάδας, ενώ η μπουτίκ στον ίδιο χώρο είχε ακόμη την εικόνα ξεπουλήματος με τα περυσινά ρούχα της ομάδας. Και για όσους γνωρίζουν, η φετινή είσοδος της ομάδας στο δυναμικό της Nike είναι μια πολύ μεγάλη επικοινωνιακή κίνηση για μια επαρχιακή ΠΑΕ .

Είναι γνωστό ότι η ΠΑΕ ως οντότητα έχει μερικές εντυπωσιακές επιτυχίες σε θέματα οργάνωσης αλλά και κάποιες χτυπητές ανεπάρκειες στον τομέα της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ. Η διαρκής επισήμανσή τους δεν αποτελεί πρόβλημα για την ομάδα, αλλά κυρίως το γεγονός ότι επιμένουν και παραμένουν. Προτάσεις και ιδέες υπάρχουν πολλές και ο καθένας σίγουρα θέλει να επιβάλει την γνώμη του. Όμως ο τρόπος που θα πορευτεί η ΠΑΕ πρέπει να είναι σίγουρα διαφορετικός από αυτόν που ακολουθεί μέχρι σήμερα ίσως και γιατί η εποχή ξεπέρασε κάποια στελέχη. Και αυτό είναι κάτι που αφορά και στην ιδιοκτησία αφού έχει καταστεί σαφές ότι η εταιρία λειτουργεί αποτελεσματικά στους τομείς όπου υπάρχει η προσωπική εμπλοκή του μεγαλομετόχου».

Δέκα χρόνια μετά, εκείνο το άρθρο δείχνει στα μάτια αρκετών να μοιάζει εξαιρετικά επίκαιρο…

http://thrakilive.blogspot.com/2010/08/skoda-hip-hop.html