Μετά από 2 χρόνια απομάκρυναν το πεσμένο τμήμα της γέφυρας στη Ροδόπη

Ποιος θα το πίστευε ότι οι αρμόδιοι θα χρειάζονταν δύο και πλέον χρόνια, για να κάνουν το εξής απλό: Να απομακρύνουν το πεσμένο από τον Σεπτέμβριο του ’17 τμήμα της γέφυρας Κομψάτου, επί του Λίσσου ποταμού.

Η ιστορία της γέφυρας είναι γνωστή σε όλους και περιττεύει να γραφτούν όσα πρώτος ο «Χ» έχει αποκαλύψει και έχουν γίνει γνωστά σε όλη την Ελλάδα μέσα από τις σελίδες μας.

Επί τελευταίων των εξελίξεων, το περασμένο διάστημα, η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας ΑΜ-Θ έβγαλε ανάδοχο για την απομάκρυνση του πεσμένου τμήματος. Αυτής της απόφασης, ακολούθησε η συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, κατά την οποία αποφασίστηκαν: Ολική κατεδάφιση της υφιστάμενης γέφυρας και κατασκευή νέας από την αρχή.

Χθες τα συνεργεία ξεκίνησαν τη δουλειά τους απομακρύνοντας το πεσμένο τμήμα. Φέρεται πως πρέπει να ακολουθηθεί διαγωνιστική διαδικασία, για την κατεδάφιση του υπόλοιπου, εκτός εάν βρεθεί κάποιο «παράθυρο» λόγω κατεπείγοντος.
Προειδοποιούσαν από το 2017!

Αλγεινή εντύπωση κάνει το ότι το πεσμένο τμήμα απομακρύνθηκε δύο χρόνια μετά την πτώση, παρ’ ότι από τα τέλη του 2017 κιόλας υπήρχαν έγγραφα «φωτιά» που προειδοποιούσαν για πιθανούς κινδύνους.

Στις 23-11-2017 ο ΟΣΕ απέστειλε έγγραφο στην ΠΑΜ-Θ, σύμφωνα με το οποίο η παραμονή τού εν λόγω τμήματος εντός της κοίτης εγκυμονούσε κινδύνους για την κατάντη σιδηροδρομική γέφυρα. Στο έγγραφο που έχει αποκαλύψει ο «Χ» αναφερόταν ως πιθανή η παράσυρση και πρόσκρουση του τμήματος αυτού με την σιδηροδρομική γέφυρα, λόγω μεγάλης πλημμυρικής ροής του χειμάρρου.

Επίσης, εδώ και δύο χρόνια οι αρμόδιοι έχουν στα χέρια τους έκθεση πραγματογνωσύνης, στην οποία επισημαίνεται ο κίνδυνος παράσυρσης του κατεστραμμένου τμήματος και η επακόλουθη πρόσκρουσή του στην σιδηροδρομική γέφυρα χαρακτηρίζεται ως «πολύ σοβαρή».

Ακόμη, στις 29-03-2019 η Εισαγγελέας Πρωτοδικών Ροδόπης απέστειλε έγγραφο στους αρμοδίους, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα ως άνω έγγραφα. Η Εισαγγελέας καλούσε τις αρμόδιες υπηρεσίες να προβούν σε «άμεσες ενέργειες» για την αποφυγή και αντιμετώπιση του περιγραφέντος κινδύνου.

Ευτυχώς, έστω και κρεμάμενο, το πεσμένο τμήμα άντεξε δύο δύσκολους χειμώνες και δεν αποκολλήθηκε.

Πηγή: https://www.xronos.gr