Με επένδυση εκατομμυρίων και στη Θράκη ο «κολοσσός» πίσω από την πιθανή μετακόμιση της ΚΑΕ Πανιώνιος στη Δράμα

Σαν βόμβα έσκασε το ρεπορτάζ της Παρασκευής σχετικά με το μέλλον του Πανιωνίου και την επικείμενη συγχώνευση με ομάδα της Δράμας που θα μεταφέρει επί της ουσίας την ιστορική ομάδα της Ν. Σμύρνης στην πόλη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

«Η συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές είναι προ των πυλών και μένει να φανεί πλέον η εξέλιξη του συλλόγου, αν θα υπάρξει αλλαγή στο όνομα και στο σήμα της ομάδας», επισημαίνει το basketblog που πρώτο δημοσιοποίησε την συγκεκριμένη πληροφορία.

Η πλευρά του Πανιωνίου στο συγκεκριμένο deal ήταν γνωστή και ο Γιώργος Χριστοδουλόπουλος που είχε αναλάβει τους τελευταίους μήνες την ομάδα ήταν ο ένας από τους δύο που έδωσαν τα χέρια. Ποιος ήταν όμως ο άνθρωπος που θέλησε να προχωρήσει σε αυτή την κίνηση;

Ο λόγος για τον Χριστόφορο Παυλίδη, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας που ασχολείται με μάρμαρα και γρανίτες και έχει μία από τις πιο ισχυρές επιχειρήσεις στον τομέα του, ενώ παράγει και τα ομώνυμα κρασιά με πολλές σπουδαίες διεθνείς διακρίσεις αλλά έχει δημιουργήσει και αιολικό πάρκο αξίας εκατομμυρίων ευρώ στην Ξάνθη.

Η έδρα της εταιρείας βρίσκεται στη Δράμα, εξ ου και η σχέση της πόλης στο deal με τον Πανιώνιο. Μάλιστα, η εταιρεία του έχει χαρακτηριστεί στο παρελθόν ως μία από τις 50 καλύτερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα από πλευράς ανάπτυξης.

Ο Χριστόφορος Παυλίδης θεωρείται ένας «κολοσσός» στον τομέα που δραστηριοποιείται επιχειρηματικά, ενώ οι γνωρίζοντες πράγματα και καταστάσεις στη Δράμα, κάνουν λόγο για έναν απλό άνθρωπο που θα βρεθεί από νωρίς στις εγκαταστάσεις της εταιρείας του για να δουλέψει σκληρά, ενώ έχει ιδιαίτερο μεράκι και για το οινοποιείο που παράγει μερικά από τα πιο γνωστά κρασιά της χώρας.

Ο ίδιος, όπως και όλα τα μέλη της οικογένειας του, έχει αποφασίσει να είναι μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, παρά τη δυναμική της επιχείρησης του εντός και εκτός συνόρων. Πρόκειται για έναν εξαιρετικό επιχειρηματία με μια εταιρεία-κολοσσό που παράγει περισσότερα από 70 χιλιάδες κυβικά μάρμαρα ετησίως σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις συνολικής επιφάνειας 20 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων.

Συνολικά εκμεταλλεύεται οκτώ λατομεία, πέντε στην Ελλάδα εκ των οποίων τα τέσσερα στην Δράμα, ένα στη Βουλγαρία, ένα στη Βόρεια Μακεδονία και ένα στην Νότια Αλβανία, ενώ εξάγει το 95% των πωλήσεών της σε 40 χώρες (κυρίως Κίνα και Νοτιοανατολική Ασία). Ο ισολογισμός της εταιρείας «Παυλίδης Μάρμαρα» είναι υγιής και σπάνιος, όπως τα μάρμαρα, καθώς λίγες εισηγμένες έχουν ταμείο 68 εκατ. ευρώ και μηδενικό δανεισμό. Με τα μάρμαρά της «ντύνει» από κτίρια της Park Avenue στη Νέα Υόρκη μέχρι πύργους στη Σιγκαπούρη.

Για την ακρίβεια, στο 432 της Park Avenue στη Νέα Υόρκη, σε απόσταση αναπνοής από το Central Park, ορθώνεται ένας πελώριος ουρανοξύστης ύψους 425 μέτρων –το υψηλότερο συγκρότημα πολυτελών κατοικιών στην πόλη–, ο οποίος έχει έντονα ελληνική σφραγίδα καθώς τα ολόλευκα μάρμαρα που κοσμούν το κτίριο έχουν εξορυχθεί και επεξεργαστεί στη Δράμα, από την εταιρεία «Παυλίδης Μάρμαρα – Γρανίτες». Και δεν είναι το μόνο κτίριο στο Μανχάταν με ελληνικά μάρμαρα της «Παυλίδης».

Η εταιρεία έχει υλοποιήσει έργα σε εμβληματικά κτίρια στη Νέα Υόρκη (οίκος Chanel, το 280 της Park Avenue, το 111 Murrey κ.ά.), το Porsche Design στο Μαϊάμι, αλλά και σε πολλά άλλα σημεία της υφηλίου: τα κτίρια Oceanfront, Reflection Towers και Marina One στη Σιγκαπούρη, ξενοδοχεία στην Μπαγκόκ, τζαμιά στη Σαουδική Αραβία, κτίρια και βίλες στα Εμιράτα κ.ά. Πρόσφατα ολοκλήρωσε έργο ανακαίνισης για το ιστορικό ξενοδοχείο Crillon στο Παρίσι, ενώ στην Ελλάδα μετέχει στην ανακαίνιση του Αστέρα, στις επεκτάσεις του μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς και στο επιβλητικό κτίριο του ομίλου Αγγελικούση, που βρίσκεται πίσω από το Κέντρο Πολιτισμού «Σταύρος Νιάρχος».

Με αιχμή του δόρατος τα λευκά μάρμαρα, η «Παυλίδης» εξάγει πάνω από το 90% του κύκλου εργασιών σε περισσότερες από 45 χώρες, με κυριότερες αγορές της Κίνας, των χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας, των χωρών του Περσικού Κόλπου, της Αμερικής, αλλά και στην Ευρώπη.

Εκτός, όμως, από τον τομέα των μαρμάρων, η εταιρεία «Παυλίδης Μάρμαρα-Γρανίτες» έχει ανακοινώσει και επενδύσεις για τη δημιουργία ενεργειακών πάρκων, συμβάλλοντας στους εθνικούς στόχους για μείωση της περιβαλλοντικής φόρτισης με την ταυτόχρονη εξαγωγή  καθαρής  ενέργειας  στο  δίκτυο  της  χώρας και βοηθώντας  έτσι  το  περιβαλλοντικό  ισοζύγιο  της  Ελλάδας.

«Το έτος 2018 έκλεισε με την ολοκλήρωση του δεύτερου αιολικού πάρκου για την περιοχή της Ξάνθης. Σήμερα, η εν λειτουργία εγκατεστημένη ισχύς σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές ανέρχεται σε 21 MW, ενώ ταχύτατα προχωρούν οι διαδικασίες εγκατάστασης νέων Αιολικών Πάρκων στο Νομό Σερρών εγκατεστημένης Ισχύος 40 MW στην περιοχή του Δήμου Σιντικής, όπου η δαπάνη υπολογίζεται να ανέλθει σε 50 εκατ. ευρώ», είπε σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις του στο newsletter του Συνδέσμου Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Χριστόφορος Παυλίδης.

Ο ίδιος είναι και ο ιδιοκτήτης του Κτήματος Παυλίδη, τα κρασιά του οποίου, το Thema και τα μονοποικιλιακά Emphasis, σάρωσαν την τελευταία χρονιά τα βραβεία στους σημαντικότερους διαγωνισμούς του κόσμου, Berliner Wein Trophy και Mundus Vini στη Γερμανία, Chardonnay du Monde 2019, Citadelles du Vin 2019 και Challenge International du Vin 2019 στη Γαλλία, στον Διεθνή Διαγωνισμό της Θεσσαλονίκης αλλά και στα Decanter World Wine Awards 2019 στη Μεγάλη Βρετανία. Μέχρι στιγμής κατέκτησαν συνολικά 25 βραβεία, 13 χρυσά, 8 ασημένια και 4 χάλκινα, καθώς και δυο ιδιαίτερης σημασίας διακρίσεις.

To Κτήμα Παυλίδη έλαβε τη διάκριση «Best Producer “Still Wine” Greece» (Καλύτερος Παραγωγός Ξηρού Οίνου Ελλάδα) στο Berlin Wein Trophy 2019, έναν από τους πιο γνωστούς διεθνείς διαγωνισμούς με περισσότερους από 100 κριτές και συμμετοχές 7.000 δειγμάτων από 40 διαφορετικές χώρες. Επισης, το EMPHASIS Agiorgitiko 2015, οίνος ερυθρός που παράγεται σε εξαιρετικά περιορισμένη ποσότητα αποκλειστικά για τις αγορές του εξωτερικού έλαβε τη διάκριση «Best of Show Greece red wine», στο MUNDUS VINI Spring Tasting 2019, έναν διάσημο  διαγωνισμό, που συγκέντρωσε 250 κριτές από 50 διαφορετικές χώρες και δοκιμάστηκαν 7.200 δείγματα από 156 οινοπαραγωγικές περιοχές.

Λέγεται ότι η οικογένεια Παυλίδη έχει προσφερθεί να δώσει άμεσα 300.000 ευρω, ποσό σχεδόν… μηδαμινό για την ίδια, προκειμένου να βοηθήσει τον Πανιώνιο, που βρίσκεται σε οικονομικό αδιέξοδο και αυτή τη στιγμή δεν διαθέτει ούτε προπονητή ούτε ρόστερ, με μόνο αντάλλαγμα την μετακόμιση της έδρας της ομάδας στην Δράμα. Στο ενδεχόμενο ήδη υπάρχουν σφοδρές αντιδράσεις από τον κοσμο του Πανιωνίου αλλά και αρκετούς παλαίμαχους και μη μπασκετμπολίστες. Σε κάθε περίπτωση, έχει πολύ δρόμο η όποια οριστική συμφωνία για την μετακόμιση ενός ισχυρού μπασκετικού brand, όπως είναι αυτό του Πανιωνίου, στα όρια ευθύνης της ΕΚΑΣΑΜΑΘ.