Σύντομα έρχεται το 1ο Brevet στον Βόρειο Έβρο

Το 1o Brevet για το βόρειο Έβρο είναι πλέον γεγονός.

Το σημαντικότερο μη ανταγωνιστικό ποδηλατικό γεγονός έρχεται και στην περιοχή μας την Κυριακή 16 Ιουνίου 2019. Εκκίνηση από την κεντρική πλατεία Ορεστιάδας στις 7 το πρωί.

Σε μια όμορφη διαδρομή 200χλμ που ξεκινά από την Ορεστιάδα κατευθύνεται προς το Διδυμότειχο μέσω του χωριού Πύθιο και συνεχίζει προς το χωριό Κυπρίνο. Εκεί κάνει διέλευση στην Βουλγαρία όπου συναντά τον ποταμό Άρδα και το φράγμα του Ιβάϊλοφγκραντ. Συνεχίζει για την επάνοδο στην Ελλάδα μέσω του τελωνείου του Ορμενιου. Ακολουθεί ένα κομμάτι χωρίς μεγάλη δυσκολία του κάθετου οδικού άξονα Αρδανίου-Ορμενίου όπου και γίνεται η επιστροφή στην Ορεστιάδα.

Οι εγγραφές ξεκίνησαν και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν την συμμετοχή τους με μήνυμα στο messenger στην σελίδα της εκδήλωσης στο Facebook. Την διοργάνωση της εκδήλωσης επιμελήθηκε το κατάστημα Keramitsis Bikes.

Τι είναι όμως τα Brevet; Τα brevet είναι ποδηλασία μη ανταγωνιστική, μεγάλων αποστάσεων, χωρίς εξωτερική βοήθεια, με χρονικό περιορισμό. Ξεκινούν από διαδρομές 200 χλμ. με 13.5 ώρες χρόνο περιορισμού, 300 χλμ. με 20 ώρες, 400 χλμ. με 27 ώρες, 600 χλμ με 40 ώρες και 1000 χλμ με 75 ώρες περιορισμό. Υπάρχουν και τα πολύ μεγάλα brevet των 1200χλμ και οι συμμετέχοντες πρέπει να τερματίσουν σε 90 ώρες ή λιγότερο. Τα brevet ξεκίνησαν αρχικά στην Ιταλία αλλά άνθισαν στην Γαλλία στις αρχές του 19ου αιώνα. Δεν υπάρχουν έννοιες όπως κακός καιρός, μηχανικές βλάβες ή σωματικά προβλήματα για τους αθλητές. Η αναπλήρωση ενέργειας, η ξεκούραση, η επισκευή μηχανικών βλαβών και φυσικά η ποδηλασία πρέπει να είναι αρκετά αποτελεσματικά ώστε ο αθλητής να περάσει την γραμμή τερματισμού πριν λήξει ο χρόνος. Κρατώντας όμως την ΜΗ ανταγωνιστική φύση του αγώνα, οι τερματίσαντες ανακοινώνονται αλφαβητικά χωρίς να γίνεται αναφορά στον χρόνο του καθενός. Η αυτάρκεια είναι σημαντικό προσόν για κάθε έναν που θα συμμετέχει σε ένα brevet. Εξωτερική βοήθεια επιτρέπεται μόνο στα σημεία ελέγχου του αγώνα, τα οποία συνήθως είναι σε αποστάσεις 50 χλμ. μεταξύ τους και είναι σχεδιασμένα ώστε να κρατάνε τους αναβάτες στην σχεδιασμένη διαδρομή η οποία πρέπει να ακολουθηθεί επ’ ακριβώς. Στα σημεία ελέγχου – που μερικά μπορεί να είναι και κρυφά – ο κάθε αναβάτης-τρια έχει την προσωπική του κάρτα brevet, όπου παίρνει σφραγίδα από το σημείο ελέγχου, ώστε να δείξει ότι κρατούσε την σωστή διαδρομή μέσα στον προκαθορισμένο χρόνο. Εκτός από τον συνολικό περιορισμό χρόνου, κάθε σημείο ελέγχου έχει χρόνο «ανοίγματος» και «κλεισίματος» όπου πρέπει να περάσει ο κάθε αναβάτης.