Δεν είναι πρόβλημα το αεροδρόμιο για να έρθει η Εθνική στην Θράκη σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΥΠΑ

 

Όπως έχει αποκαλύψει από την προηγούμενη εβδομάδα το ThrakiSportS, με βάση τα λεγόμενα ανώτατης πηγής της ΕΠΟ που μίλησε στην ιστοσελίδα μας σε σχέση με τις πιθανότητες να επιλεγεί η Ξάνθη ως πιθανή έδρα της Εθνικής Ομάδας, το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η απουσία διεθνούς αεροδρομίου στην πόλη.

Οι νεώτερες πληροφορίες αναφέρουν ότι τελικά, παρά την κατηγορηματική θέση που υπήρχε την περασμένη εβδομάδα από την συγκεκριμένη πηγή, η Ξάνθη είναι μία από τις τέσσερις έδρες που έχουν επιλεγεί στην short list της διοίκησης της ΕΠΟ και όπως ανέφερε σε προγενέστερη ανάρτηση το ThrakiSportS, παίζει πλέον δυνατά.

Βέβαια, αθηναϊκές ιστοσελίδες επιμένουν ότι αποτελεί αουτσάιντερ με το φαβορί να είναι πλέον η Τούμπα και εναλλακτική έδρα το Παγκρήτειο, με την διευκρίνιση ότι για την Ξάνθη και την Λάρισα υπάρχει το πρόβλημα με την απουσία κατάλληλου αεροδρομίου. Ωστόσο μια μικρή έρευνα του ThrakiSportS αποδεικνύει ότι το επιχείρημα του αεροδρομίου είναι τουλάχιστον ανακριβές.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που έχει την ευθύνη για τα αεροδρόμια στην χώρα, τόσο το αεροδρόμιο Μέγας Αλέξανδρος της Χρυσούπολης Καβάλας όσο και το Δημόκριτος της Αλεξανδρούπολης χαρακτηρίζονται ως διεθνή. Ονομάζονται έτσι από τον πιο επίσημο φορέα. Άρα μπορούν κάλλιστα να υποδεχθούν πτήσεις από το εξωτερικό και ξένες εθνικές ομάδες. Και διαθέτουν όλα τα κονφόρτ για να το κάνουν.

Ειδικά το Μέγας Αλέξανδρος απέχει μόλις 42 χιλιόμετρα από την πόλη της Ξάνθης, δηλαδή δεν είναι σημαντικά μεγαλύτερη από την απόσταση που έχει το «Ελ. Βενιζέλος» από το κέντρο της Αθήνας. Οι κτιριακές του εγκαταστάσεις καλύπτουν 8000 τετραγωνικά μέτρα. Διαθέτει έναν επιβατικό αεροσταθμό και έναν πυροσβεστικό. Η κατηγορία πυρασφάλειας του αεροδρομίου είναι 7 και υπάρχουν 12 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών με τον μέγιστο τύπος να αφορά Β767 (LCN 80 διαδρόμων). Ο διάδρομός του 05R/23L έχει μήκος 3.000 μέτρα ή αλλιώς 9.844 πόδια.

Με αυτά τα δεδομένα, καθόλου καλύτερο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί το αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης στο Ηράκλειο, που παρουσιάζεται ως το μεγαλύτερο συγκριτικό με την Θράκη πλεονέκτημα της Κρήτης για να πάει η Εθνική Ομάδα εκεί και να μην έρθει στα Πηγάδια.

Μπορεί ο αερολιμένας να βρίσκεται μόλις 5 χιλιόμετρα από την πόλη του Ηρακλείου και οι κτιριακές του εγκαταστάσεις να καλύπτουν 26000τ.μ. αλλά και αυτό διαθέτει έναν επιβατικό αεροσταθμό και έναν πυροσβεστκό σταθμό. Η κατηγορία πυρασφάλειας είναι 8 και οι θέσεις στάθμευσης είναι μεν 25, δηλαδή διπλάσιες από την Χρυσούπολη, αλλά για έναν αγώνα όπου θα έρθουν με τσάρτερ το πολύ ένα με δυο αεροπλάνα, δεν μιλάμε για σημαντικό ζήτημα που να το κρίνει καλύτερο για αυτόν τον λόγο.

Μάλιστα, ο διάδρομός του για προσγείωση και απογείωση αεροσκαφών είναι μικρότερος από αυτόν της Χρυσούπολης. Συγκεκριμένα ο διάδρομος 09/27 εκτείνεται στα 2.714 μέτρα ή αν θέλετε 8.800 πόδια. Υπάρχει και ένας δεύτερος, ο 12/30 που όμως είναι πολύ μικρότερος, σχεδόν ο μισός από εκείνον του αεροδρομίου της Καβάλας. Συγκεκριμένα έχει μήκος 1.566 μέτρα ή 5.138 πόδια. Ετσι κι αλλιώς όμως ακόμα και στο Ελ. Βενιζέλος που έχει δεκάδες, ένας είναι αυτός που χρησιμοποιείται κάθε φορά.

Και αυτός ο ένας στο αεροδρόμιο της Χρυσούπολης είναι πιο μεγάλος από εκείνον στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Τα άλλα επιχειρήματα περί της δήθεν απόστασης μπορούν μόνο γέλια να προκαλέσουν, αφού για παράδειγμα για να πάει κάποιος στο αεροδρόμιο της Αθήνας από το κέντρο της πόλης θα χρειαστεί πολύ περισσότερο χρόνο από ό,τι για να πάει από την Ξάνθη στη Χρυσούπολη. Κανείς δεν διανοήθηκε όμως να πει ποτέ ότι δεν θα γίνουν ματς στην Αθήνα γιατί είναι μακριά το αεροδρόμιο.

Το συμπέρασμα είναι ότι το επιχειρημα του αεροδρομίου που είχε πολυπροβληθεί όλο το προηγούμενο διάστημα, πλέον δεν στέκει. Τουλάχιστον με βάση αυτό το κριτήριο, η επιλογή των Πηγαδίων της Ξάνθης πληρεί απόλυτα τις προδιαγραφές, σε αντίθεση πράγματι με την Λάρισα. Συνεπώς η επιλογή της ΕΠΟ ανάμεσα σε Θεσσαλονίκη, Κρήτη και Ξάνθη, θα αφορά άλλα κριτήρια, σχετικά με το γήπεδο. Και εκεί η Θεσσαλονίκη έχει πλεονεκτήματα, η Κρήτη έχει ορισμένα πολλά μειονεκτήματα με τις τοπικές αρχές να τρέχουν και να μην φτάνουν για να τα διορθώσουν, ενώ για την περίπτωση της Ξάνθης θα πρέπει να περιμένουμε τις επισημάνσεις των μελών της αρμόδιας επιτροπής της ΕΠΟ που θα το επισκεφθεί και θα κρίνει αν μπορούν να διορθωθούν ή όχι.