Στην Αυστραλία ξεκίνησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1 και… στην Ξάνθη ομάδα φοιτητών δημιουργεί μονοθέσιο τύπου Formula (+photos)

 

Μετά από έναν μακρύ χειμώνα και τέσσερις μήνες με… μπόλικη δόση δουλειάς από τις ομάδες και τους πιλότους, η Formula1 επέστρεψε στην δράση για να ξεκινήσει η σεζόν του 2017 πατώντας το γκάζι το πρωί της Κυριακής στην Μελβούρνη.

Εκεί, στην μακρινή Αυστραλία όπου ολοκληρώθηκε ο πρώτος αγώνας της χρονιάς, ένα πιτ στοπ αρκούσε στον Σεμπάστιαν Φέτελ να πάρει την πρωτιά, την οποία διατήρησε μέχρι το τέλος για να πανηγυρίσει την πρώτη νίκη της Ferrari στη σεζόν και να αφήσει πίσω τις Mercedes. Δεύτερος ο Χάμιλτον, τρίτος ο εκπληκτικός γι’ ακόμη μια φορά Μπότας ενώ χαρακτηριστικό γνώρισμα του πρώτου γκραν πρι της χρονιάς ήταν οι πολλές  εγκαταλείψεις.

Βέβαια, ο πιο μεγάλος… ντόρος έγινε με την αποχώρηση του Νίκο Ρόσμπεργκ που πήγε σπίτι του πλέον ασχολείται με το πότισμα βουκαμβίλιας και τη… μετακόμιση του Βαλτέρι Μπότας στη Mercedes. Εξέλιξη που έφερε πίσω στην F1 τον Φελίπε Μάσα, ο οποίος επίσης είχε αποφασίσει να αποσυρθεί, με τον Λανς Στρολ να παίρνει τη θέση του στη Williams. Από εκεί και πέρα, στα… ψιλά πέρασε η αποχώρηση του Τζέισον Μπάτον και η έλευση του Στόφελ Φαντόρν στη McLaren, ενώ τις εντυπώσεις έκλεψε και η μετακίνηση του Νίκο Χούλκενμπεργκ στη Renault.

Το καλεντάρι της νέας σεζόν, θα έχει 20 και όχι 21 αγώνες. Ο λόγος είναι η Γερμανία, αφού τα οικονομικά προβλήματα σε Χόκενχαϊμ και Νίρμπουργκρινγκ δεν επιτρέπουν τη διεξαγωγή ενός Γκραν Πρι κάθε χρόνο. Έτσι, έμεινε εκτός για να έχουμε μείον έναν αγώνα. Μετά την Αυστραλία, οι πρωταγωνιστές του σπορ θα ταξιδέψουν σε άλλες 19 χώρες, με την αυλαία να πέφτει στο Άμπου Ντάμπι τον Νοέμβριο.

Την ώρα ωστόσο που οι ομάδες δαπανούν εκατομμύρια ευρώ για τα μονοθέσιά τους, ένα μονοθέσιο αυτοκίνητο τύπου Formula,  που δύσκολο να συναγωνιστεί τα παραπάνω, κατασκευάζει και μια ομάδα δραστήριων φοιτητών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στην Ξάνθη. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2015 ενώ πλέον παίρνει σάρκα και οστά με την κατασκευή του μονοθέσιου και τη συμμετοχή της φοιτητικής ομάδας στον διεθνή διαγωνισμό Formula SAE, στην Ιταλία.

Η ομάδα Democritus Racing Team DRT ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2015, στην πλειοψηφία της από φοιτητές του τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης ενώ πλέον αποτελείται από φοιτητές διαφόρων τμημάτων του ΔΠΘ με υπεύθυνο καθηγητή τον Αντώνιο Γαστεράτο. Οι φοιτητές συγκεντρώνονται σε ειδικό χώρο που τους έχει παραχωρηθεί μέσα στα Πανεπιστήμια, στην Ξάνθη, και οργανώνουν τις δράσεις τους ενώ πλέον βρίσκονται στο στάδιο ολοκλήρωσης του σχεδιαστικού τμήματος του οχήματος, το οποίο θα περάσει στη φάση της παραγωγής. Η ομάδα χωρίζεται σε δύο βασικά τμήματα, αυτό της Παραγωγής και αυτό του Marketing.

Όπως εξηγεί η Έλενα Τσέκου, από το τμήμα Marketing, μένει να παραχωρηθεί ένας ακόμη χώρος μέσα στα Πανεπιστήμια στον οποίο θα προχωρήσει η κατασκευή του οχήματος.  Οι φοιτητές έχουν καταφέρει μέσω χορηγιών να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα υλικά για την κατασκευή του οχήματος ενώ αξίζει να σημειωθεί πως όλο το project στηρίζεται σε δωρεές που συγκεντρώνουν οι ίδιοι μέσω προωθητικών ενεργειών με στόχο να κάνουν γνωστή τη δράση τους. Είναι η πρώτη φορά που το ΔΠΘ θα δώσει το παρών στον παγκόσμιο διαγωνισμό φοιτητών που διοργανώνεται από την SAE, όπου θα παρουσιαστούν αντίστοιχα μονοθέσια οχήματα και θα διακριθούν βάσει χαρακτηριστικών.

«Ο σκοπός μας είναι να κατασκευάσουμε ένα μονοθέσιο τύπου Formula 1 και να συμμετάσχουμε σε αγώνες της φοιτητικής Formula 1. Έχουμε ολοκληρώσει τα σχέδια, και διακριθήκαμε γι’ αυτά σε διαγωνισμό. Στην επόμενη φάση θα πάμε το καλοκαίρι στην Ιταλία (19-23 Ιουλίου), για να διαγωνιστούμε με βάση τα σχέδια που έχουμε φτιάξει για το μονοθέσιο. Σχεδιάζουμε ένα προϊόν, το οποίο προωθούμε στην κριτική επιτροπή του διαγωνισμού, η οποία απαρτίζεται από μεγάλες εταιρίες αυτοκινήτων. Ευελπιστούμε λίγο πριν το καλοκαίρι να έχουμε ξεκινήσει την κατασκευή, και το καλοκαίρι του 2018 να αγωνιστούμε κανονικά με το μονοθέσιο», αναφέρει αναλυτικότερα η Έλενα Τσέκου, που έχει αναλάβει μεταξύ άλλων την ευθύνη στα μέσα δικτύωσης της ομάδας.

Το όλο εγχείρημα των φοιτητών στηρίζεται σε χορηγίες, τις οποίες αναζητούν οι ίδιοι μέσω ενεργειών που αναλαμβάνει το τμήμα Marketing. Αυτή την περίοδο οι φοιτητές “τρέχουν” το project  50×50, ένα εγχείρημα μέσω του οποίου καλούν 50 τοπικές επιχειρήσεις της Ξάνθης να χορηγήσουν το έργο της ομάδας με το ποσό των 50 ευρώ. Στόχος της προσπάθειας είναι η δημιουργία μιας δυναμικής, αμφίδρομης σχέσης ανάμεσα στην πανεπιστημιακή κοινότητα της Ξάνθης και τις τοπικές επιχειρήσεις ενώ όπως αναφέρουν και οι φοιτητές κάθε μια από αυτές τις επιχειρήσεις θα βοηθήσει αισθητά την ομάδα και θα την φέρει ένα βήμα πιο κοντά στον απώτερο σκοπό της, τη δημιουργία του πρώτου αγωνιστικού μονοθέσιου στην πόλη της Ξάνθης.

*Δείτε το site που κατασκεύασαν οι φοιτητές για το έργο τους, καθώς και χρήσιμες πληροφορίες επικοινωνίας με την ομάδα για πιθανές χορηγίες ΕΔΩ
*Δείτε τη σελίδα των φοιτητών στο Facebook ΕΔΩ