Ρίο 2016: Ευνοϊκή αναβολή για Μάντη – Καγιαλή που παραμένουν σε… ρότα μεταλλίου

 

Τρεις ιστιοδρομίες επρόκειτο να διεξαχθούν την Δευτέρα, ανήμερα της Παναγίας, ώστε την Τρίτη να ξεκουραστούν τα πληρώματα της κατηγορίας 470 και να προετοιμαστούν καλύτερα για την medal race της Τετάρτης. Δεν πραγματοποιήθηκε καμία!

Οι κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούν, καθώς από την απόλυτη άπνοια φτάσαμε στους ισχυρούς ανέμους, είχαν σαν αποτέλεσμα αρχικά να καθυστερήσει η έναρξη και τελικά να αναβληθεί η 8η ιστιοδρομία και ακολούθως η 9η και η 10η. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει ημέρα ξεκούρασης την Τρίτη.

Τα πληρώματα θα κληθούν να κάνουν ό,τι δεν κατάφεραν την Δευτέρα, με 24 ώρες καθυστέρηση. Αν διεξαχθούν και οι τρεις κούρσες, έχει καλώς. Ανάλογα πάντως με τις συνθήκες, μπορεί να διεξαχθούν δύο, μόνο μία ή ακόμα και… καμία. Βάσει κανονισμών, αφού έχουν γίνει ήδη 7 ιστιοδρομίες, δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα.

Αυτό όμως σημαίνει ότι αν δεν υπάρξει βελτίωση στις καιρικές συνθήκες και έχουμε νέα αναβολή την Τρίτη, τότε θα πάμε με την υπάρχουσα βαθμολογία στην medal race της Τετάρτης, ημέρας που βάσει κανονισμών διεξάγεται μόνο αυτή η τελική ιστιοδρομία και καμία άλλη.

Κοινώς, θα πάμε με τους Μάντη – Καγιαλή που εκπροσωπούν την Ελλάδα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο ντε Τζανέιρο χάρη και στην στήριξη του Lascaris Foundation του θρακιώτη επιχειρηματία Νίκου Λάσκαρη και της συζύγου του, να βρίσκονται στην τρίτη θέση και να κυνηγούν το μετάλλιο από θέση ισχύως, αφού θα επιδιώκουν  να μην τους ξεπεράσουν τα πληρώματα που τους ακολουθούν.

Υπενθυμίζεται ότι οι βαθμοί ποινής την medal race μετράνε διπλοί. Αυτό σημαίνει ότι οι Μάντης – Καγιαλής εφόσον πηγαίναμε με την υπάρχουσα κατάσταση στην medal race (έχουν 32 καθαρούς βαθμούς ποινής έναντι 36 των Γάλλων, 42 των Αυστριακών και των Αμερικάνων και 45 των Σουηδών.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ή θα πρέπει να τους αφήσουν πίσω τους ή αν τους περάσουν να είναι οι ακριβώς μπροστινοί τους έχοντας το πολύ μια θέση διαφορά με τους Γάλλους στην τελευταία κούρσα και ως πέντε θέσεις διαφορά από τα πληρώματα των Αυστρία και ΗΠΑ για να πανηγυρίσουν την κατάκτηση του μεταλλίου.

Επίσης, με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα, θεωρητικά οι Μάντης – Καγιαλής μπορούν να διεκδικήσουν και το αργυρό μετάλλιο. Οι Αυστραλοί Μπέλχερ και Ράιαν έχουν 25 βαθμούς ποινής και οι Έλληνες πρέπει να βρεθούν 4 θέσεις μπροστά τους, για να τους «κλέψουν» το αργυρό μετάλλιο.

Για το χρυσό έχουν σαφές προβάδισμα οι Κροάτες Φαντέλα και Μάρενιτς με μόλις 14 βαθμούς ποινής. Βέβαια, όλα αυτά εφόσον δεν διεξαχθούν ιστιοδρομίες ούτε την Τρίτη. Ωστόσο αν διεξαχθούν, μέχρι τρεις τον αριθμό, τα πάντα μπορούν να συμβούν φέρνοντας τα πάνω – κάτω και τα κάτω – πάνω.

Υπενθυμίζουμε την κατάταξη των 10 πρώτων πληρωμάτων μετά από 7 ιστιοδρομίες και ενώ την Τετάρτη θα διεξαχθεί η medal race:

  1. Κροατία 14
  2. Αυστραλία 25
  3. Ελλάδα 32
  4. Γαλλία 36
  5. Αυστρία 42
  6. ΗΠΑ 42
  7. Σουηδία 45
  8. Ελβετία 50
  9. Νέα Ζηλανδία 54
  10. Μ. Βρετανία 58