Η Ενσωμάτωση της Θράκης στον Εθνικό Κορμό και η θέσπιση των Πανθρακικών Αγώνων

Γιορτάζονται σήμερα (14/5) τα “Ελευθέρια” για την επέτειο της ενσωμάτωσης του Έβρου και της Ροδόπης στον Εθνικό Κορμό και με αυτήν την αφορμή το ThrakiSportS σχεδόν κάθε χρόνο θυμάται την διοργάνωση των Πανθρακικών Αγώνων, που θεσπίστηκαν λίγο καιρό μετά ενσωμάτωση και αποτέλεσε κορυφαία διοργάνωση για το γεωγραφικό μας διαμέρισμα μέχρι και την δεκαετία του ’80.

Τέτοια μέρα το 2013, το ThrakiSportS είχε παρουσιάσει με αυτήν την αφορμή δύο φωτογραφίες – ντοκουμέντα, τις παλιότερες που υπάρχουν ιστορικά από το ΔΑΚ Κομοτηνής, την σημερινή έδρα του Πανθρακικού. Είχαν τραβηχθεί 90 χρόνια πριν, στις 12 Ιουλιου του 1923 και “αιχμαλώτιζαν” τον αγιασμό κατά την τελετή έναρξης των Πανθρακικών Αγώνων Στίβου, μια σημαντικότατη διοργάνωση που θεσπίστηκε μετά την ενσωμάτωση της Θράκης στην Ελλάδα και αποτέλεσε το πρόκριμα για την συμμετοχή Θρακιωτών Αθλητών στα Πανελλήνια Πρωταθλήματα.

Πέρυσι ασχοληθήκαμε με το αγωνιστικό κομμάτι αυτών των αγώνων, το πρόγραμμα των οποίων δεν περιορίστηκε μόνο στα αγωνίσματα του στίβου του ολυμπιακού προγράμματος, καθώς παράλληλα διεξήχθησαν και αγώνες βόλεϊ και ποδοσφαίρου με συμμετοχή 46 αθλητών και που προέρχονταν από στρατιωτικές μονάδες της περιοχής αλλά και από έξι αθλητικούς συλλόγους, όχι μόνο της Θράκης αλλά και της Μακεδονίας. Μέσα από δημοσιεύματα της εποχής είχαμε δει το κλίμα, φωτογραφίες αλλά και τα αποτελέσματα.

Φέτος όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής  Ευάγγελος Αλμπανίδης έχει ετοιμάσει μια μεγάλη εισήγηση για την ιστορία των Πανθρακικών Αγώνων, η οποία και θα παρουσιαστεί την Παρασκευή (15/5) στο Συνέδριο του ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής. Οτιδήποτε άλλο λοιπόν, περισσεύει. Το ThrakiSportS θα είναι εκεί για να καλύψει την εκδήλωση, όπως και όλες τις εργασίες του Συνεδρίου. Γιατί αθλητισμός δεν είναι μόνο οι σημερινές ομάδες, οι επιτυχίες, οι αποτυχίες, τα σκορ και τα ρεκόρ. Είναι πάνω από όλα και ιστορία, ιστορία πολλές φορές συνυφασμένη με την πορεία της περιοχής μας. Και χρέος μας να την μαθαίνουμε, να την προβάλουμε και να την αναδεικνύουμε…