Η πρώτη ελληνική ομάδα που διαφημίζει online τζόγο έγινε ο Εθνικός

Ανταπόκριση από την Αθήνα: Γιάννης Γιαγκίνης

–  Η πρώτη ομάδα της χώρας που προχώρησε σε συμφωνία με ιδιωτική εταιρεία διαδικτυακού στοιχήματος έγινε ο Εθνικός Αλεξανδρούπολης – καθώς προηγήθηκε αυτής που ανακοίνωσε η ΚΑΕ Παναθηναϊκός το μεσημέρι της Δευτέρας.

Για όσους δεν γνωρίζουν, το μεσημέρι ανακοινώθηκε από την ΚΑΕ Παναθηναϊκός, δηλαδή το μπάσκετ, ότι βασικός χορηγός της ομάδας που έχει κατακτήσει έξι Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα την τελευταία 20ετία θα είναι η εταιρία «stoiximan.gr». Ωστόσο δεν είναι αλήθεια αυτό που γράφεται σε πολλά ρεπορτάζ, ότι πρόκειται για την πρώτη ελληνική ομάδα που προχωρά σε συμφωνία με ιδιωτική εταιρεία στοιχήματος πλην του ΟΠΑΠ.

Έχει προηγηθεί ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα ο Εθνικός Αλεξανδρούπολης! Ήδη στην ιστοσελίδα του ιστορικού σωματείου της Θράκης έχει ανέβει η σχετική διαφήμιση της «7epta7.gr», ενώ ανακοινώθηκε κατά την πρόσφατη παρουσίαση της φανέλας της ποδοσφαιρικής ομάδας του Εθνικού ότι θα αποτελεί τον βασικό χορηγό στην φανέλα της ομάδας. Κλειδί για την επίτευξη αυτής της συμφωνίας λέγεται ότι είναι κορυφαίος πρώην πολιτικός παράγοντας του Έβρου. Ωστόσο η κίνηση αυτή φαίνεται ότι προκάλεσε ήδη αντιδράσεις, ενώ ομιχλώδης είναι η κατάσταση σχετικά με το αν η χορηγία θα διατηρηθεί.

Όπως διαπίστωσαν όσοι βρέθηκαν την Κυριακή στους Αμπελοκήπους της Θεσσαλονίκης, στην πρεμιέρα του ποδοσφαιρικού τμήματος του Εθνικού στο πρωτάθλημα της Γ’ Εθνικής, η ομάδα της Αλεξανδρούπολης αγωνίστηκε χωρίς τον χορηγό που μόλις μερικές ημέρες πριν είχε ανακοινωθεί. Ο λόγος είναι ότι δεν έχει ξεκαθαρίσει αν μπορεί ένας ελληνικός και δη ερασιτεχνικός σύλλογος (όπως λογίζονται οι ομάδες της Γ’ Εθνικής) να διαφημίζει στοιχηματικές εταιρείες, προτρέποντας ουσιαστικά τον κόσμο στον τζόγο.

Πληροφορίες του ThrakiSportS από την ΕΠΟ αναφέρουν ότι το θέμα έχει φτάσει στην νομική υπηρεσία στην Αθήνα, καθώς ο Εθνικός δεν είναι η μόνη ομάδα που ενδιαφέρεται να διαφημίσει στοιχηματική εταιρεία στην φανέλα της την προσεχή περίοδο. Κάτι αντίστοιχο φιλοδοξεί να κάνει και μία ομάδα της Θεσσαλίας και άλλη μία της Κρήτης. Ωστόσο για να συμβεί κάτι τέτοιο, οφείλει να δοθεί το «πράσινο φως», κάτι που δεν έχει συμβεί ακόμα από την ΕΠΟ, με αποτέλεσμα η συμφωνία του Εθνικού (που αφορά αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ) να βρίσκεται στον αέρα.

Ενώ ωστόσο υπάρχουν αυτές οι εκκρεμότητες, το διαφημιστικό banner της συγκεκριμένης εταιρείας με ενεργό link προς την ιστοσελίδα της «7epta7.gr» ανέβηκε ήδη στην επίσημη ιστοσελίδα του Εθνικού, προφανώς στο πλαίσιο της συμφωνίας με την ομάδα. Το αν είναι νόμιμο κάτι τέτοιο το εξετάζουν, όπως προαναφέραμε, οι αρμόδιες υπηρεσίες. Το αν είναι ηθικό και συμβαδίζει με τις αρχές και το καταστατικό του Εθνικού, δεδομένου ότι πρόκειται για ερασιτεχνικό σωματείο, είναι κάτι που φανταζόμαστε ότι έχει εξετάσει προσεκτικά η διοίκησή του, πριν προχωρήσει σε αυτήν την κίνηση.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το καταστατικό του ΜΓΣ Εθνικός, σκοπός του σωματείου είναι «η σύμμετρη και αρμονική ανάπτυξη των σωματικών και ψυχικών δυνάμεων και δεξιοτήτων των μελών, η δημιουργία ισχυρών και ηθικών χαρακτήρων, η εν γένει καλλιέργεια και διάδοση της αθλητικής ιδέας μεταξύ της νεότητας, καθώς και η μορφωτική και πολιτιστική καλλιέργεια των μελών». Τώρα, πώς προάγονται αυτές με διαφήμιση ηλεκτρονικού στοιχήματος – τζόγου, είναι ένα ερώτημα.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, μ’ αυτά και μ’ αυτά, ο Εθνικός Αλεξανδρούπολης έγραψε ιστορία και σε αντίθεση με όσα αναφέρονται σε αθηναϊκά ρεπορτάζ, έγινε αυτός η πρώτη ελληνική ομάδα(εκτός και αν έχει υπάρξει πιο πριν και άλλη και μας διαφεύγει) που ήδη διαφημίζει μέσα από την ιστοσελίδα του τον ηλεκτρονικό τζόγο. Κάτι που πάντως, αξίζει να σημειωθεί, μπορεί να μην είναι σύνηθες στην Ελλάδα, αλλά αποτελεί κανόνα στο εξωτερικό. Άλλωστε είναι γνωστό ότι η «bwin» αποτέλεσε χορηγό ακόμα και στην φανέλα της Ρεάλ Μαδρίτης, ενώ ειδικά στην Αγγλία τέτοιες διαφημίσεις αποτελούν σχεδόν… κανόνα, με χαρακτηριστικότερες περιπτώσεις αυτές της «bet365» στην Στόουκ Σίτι, η «william hill» στην Κρίσταλ Πάλας, η «dafabet» στην Άστον Βίλα και η «marathonbet» στην Τότεναμ.