H θηλυκή εταιρεία μόδας της Σαμοθράκης

– Μετάξι από το Σουφλί και έμπνευση από την ιστορία του νησιού. Οι τρεις γυναίκες που εδώ και ένα χρόνο δημιούργησαν την “Αρσινόη της Θράκης” αποδεικνύουν ότι η ακριτική Σαμοθράκη μπορεί να αφήσει το δικό της αποτύπωμα στο χώρο της μόδας.

«Θεϊκά» φορέματα μιας άλλης εποχής που προορίζονται για «σύγχρονες βασίλισσες», με έμφαση στη λιτότητα, την κομψότητα και την ποιότητα που παρέχει η «υπογραφή» της θεάς Αρσινόης.

O οίκος μόδας «Αρσινόη της Θράκης» μετρά ένα χρόνο λειτουργίας. Ξεκίνησε σε πείσμα της κρίσης και έβαλε στοίχημα να ξεπεράσει τη «σύγχρονη» κρίση, με σχέδια «Αρχαίας» Ελλάδας. Με έδρα το νησί – καταφύγιο της βασίλισσας της Αιγύπτου κατά την ελληνιστική περίοδο, τη Σαμοθράκη, τρεις γυναίκες έβαλαν στόχο να “τρελάνουν” την παγκόσμια αγορά. Και τα κατάφεραν. Το φρέσκο brand name τους ξεπέρασε τα αυστηρά γεωγραφικά σύνορα της χώρας μας, «γαργάλισε» το ενδιαφέρον του διεθνούς Τύπου και μπήκε στα δημοφιλέστερα καταστήματα 5άστερων ξενοδοχείων εντός και εκτός Ελλάδας.

Η ιδρύτρια Κατερίνα Καραγιάννη με καταγωγή από το Θούριο της Θράκης, η Αλεξανδρουπολίτισσα Κατερίνα Σαακίδου που έχει αναλάβει την παραγωγή των φορεμάτων και η σχεδιάστρια Katja Heidrich, κορυφαίο μέλος της Ακαδημίας Μόδας και Σχεδίου του Μονάχου συναντήθηκαν πριν τρία χρόνια σε ένα κοινό τραπέζι. Όχι μόνο για να κόψουν και να ράψουν πατρόν, αλλά να σκεφτούν τρόπους να εξυμνήσουν την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά μας, με εναλλακτικούς επιχειρηματικούς τρόπους. Και τα κατάφεραν και σε αυτό.

Τις δημιουργίες του οίκου μόδας ξεχωρίζουν από την μία οι αυστηρά ελληνικές πρώτες ύλες, όπως το μετάξι και κασμίρι από το Σουφλί και από την άλλη, ότι αποφάσισαν να στήσουν τα δικά τους cutwalk μέσα σε μουσεία. «Δώσαμε ένα Fashion Show στη Γλυπτοθήκη του Μονάχου και τώρα ετοιμαζόμαστε να ταξιδέψουμε στο μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι!» τονίζεις οι τρεις γυναίκες.  Άρα, μην περιμένετε να δείτε ελληνικές δημιουργίες της «Αρσινόης» σε διεθνείς επιδείξεις μόδας ή σε πασαρέλες μέσω Live Stream. Απλά εξασφαλίστε την είσοδό σας στα μεγαλύτερα μουσεία παγκοσμίως, μέσω κράτησης εισιτηρίων!

«Όταν αρχίζουν τα δύσκολα, οι δυνατοί εμμένουν. Έχουμε πλήρη επίγνωση ότι ξεκινήσαμε μέσα στην κρίση και σε οικονομικά στενές συνθήκες», λέει χαρακτηριστικά στο WE του NEWS 247 η ιδρύτρια της εταιρίας Κατερίνα Καραγιάννη, ωστόσο αποκαλύπτει ότι αυτό δεν στέκεται εμπόδιο στις φιλοδοξίες της ομάδας, καθώς η εταιρία ετοιμάζεται να ανοίξει τα «φτερά της» για Παρίσι, Χόνγκ Κόνγκ και Σιγκαπούρη, προκειμένου να αποκτήσει και εκεί μία σταθερή βάση για πωλήσεις. 

Ας πάρουμε όμως μία «γεύση» από το τι είπαν οι δημιουργοί της εταιρίας «Αρσινόη της Θράκης» – (Arsinoe de Thrace – AdT) σε συνέντευξή τους στο WE του NES 247, με αφορμή τη συμπλήρωση ενός οικονομικού έτους του ομώνυμου οίκου μόδας. 

•        Πώς έγινε η γνωριμία της κας Καραγιάννη, με την κα Σαακίδου και την Katja Heidrich; Και πότε συνελήφθη η ιδέα σύστασης της εταιρίας;

Η γνωριμία της Κατερίνας Καραγιάννη με την Katja Heidrich και η μετ’ έπειτα συνεργασία τους, πραγματοποιήθηκε ουσιαστικά μετά από έναν διαγωνισμό. Με αφορμή τα 150 έτη της ανεύρεσης του αγάλματος της Νίκης της Σαμοθράκης και με δεδομένο πως η εταιρία μας, η «Arsinoe de Thrace» είναι εταίρος σε όλες σχεδόν τις Ακαδημίες Μόδας, προκήρυξε διαγωνισμό, προκειμένου η καλύτερη ή ο καλύτερος να αναλάβει την κολεξιόν.  Έτσι η Katja Heidrich, η γερμανίδα σχεδιάστρια της Ακαδημίας του Μονάχου σε συνεργασία με την Ελληνίδα σχεδιάστρια μόδας της ομάδας μας, Κατερίνα Σαακίδου, έφτιαξαν από κοινού τα σχέδια για την κολεξιόν, αφιερωμένη στην ιστορική επέτειο. Και έτσι η εταιρία ξεκίνησε αρχικά, γύρω στο 2011, με έδρα το νησί της Σαμοθράκης.

Πρέπει να τονίσουμε ότι το μεγαλειώδες ιστορικό πνεύμα της Αρσινόης Β’ αποτέλεσε τη βασική πηγή έμπνευσής μας, όπως και γενικά, η αρχαιότητα και η μυθολογία.

Ήδη τα χειροποίητα φορέματα μας, σχεδιασμένα για να φοριούνται από «σύγχρονες Βασίλισσες», έχουν κάνει το γύρο του κόσμου μέσα από επιδείξεις, άρθρα, Gala κλπ σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Γι’ αυτό και στη σκιά του Ιερού ναού της Αρσινόης  όπου από το 288 έως το 281 π.Χ διεξάγονταν τα Καβείρια Μυστήρια, η εταιρία μας  αποκάλυψε στο κοινό τον περασμένο Ιούλιο, την ολοκληρωμένη κολεξιόν των «θεϊκών» φορεμάτων της Arsinoe de Thrace που στόχο έχουν να κατακτήσουν τον κόσμο, προσφέροντας στη Σαμοθράκη άλλη μία «Νίκη»!

•        Ποια η φιλοσοφία πίσω από το διεθνές πλέον brand name «Arsinoe deThrace»;

Η εταιρία μας ιδρύθηκε επίσημα το 2013 στην Σαμοθράκη και πήρε την εμπορική επωνυμία «Arsinoe de Thrace»  χάρη στην Βασίλισσα  Αρσινόη ΙΙ, η οποία να σημειωθεί πως είχε χαρακτηρισθεί από τον Ηρόδοτο, ως μια  μορφωμένη γυναίκα, δυναμική, διπλωμάτισσα, επικεφαλής της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας και Ολυμπιονίκης. Εκτός των παραπάνω, είναι γνωστό πως η Αρσινόη κατέχει μια ξεχωριστή θέση ανάμεσα στις τρεις πιο διάσημες βασίλισσες με μακεδονική καταγωγή: Την Ολυμπιάδα, μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, την Κλεοπάτρα, επισήμως Κλεοπάτρα Ζ’ και μία ακόμη καλλονή, παρόμοιου  βεληνεκούς με την «Ωραία Ελένη». Επίσης, η Αρσινόη ήταν εκείνη η οποία έθεσε υπό την προστασία της τα Γράμματα και τις Τέχνες και στα χρόνια της, η Αλεξάνδρεια έγινε το πνευματικό κέντρο της εποχής, πόλης έλξης λογίων, ποιητών καλλιτεχνών αλλά για επιστημόνων.

   •      Τα ρούχα σας γίνονται από την αρχή μέχρι το τέλος στο χέρι. Ποια τα αγαπημένα σας υλικά;

Θα πρέπει να σημειωθεί πως η εταιρία μας δουλεύει μόνο με μετάξι και μάλιστα, αυστηρά ελληνικής προελεύσεως, αυτό από το Σουφλί. Το τελευταίο, όμως, διάστημα προσπαθούμε να έρθουμε σε επαφή με διαφόρους προμηθευτές εξωτερικού και όχι μόνο, προκειμένου να αρχίσουμε να δουλεύουμε και με το λεγόμενο schatusch, ένα ύφασμα εξαιρετικής ποιότητας. Ουσιαστικά είναι κάτι μεταξύ κασμιριού και μεταξιού, εξαιρετικά σπάνιο και ακριβό. Γίνεται έτσι αντιληπτό ότι η εταιρία μας, αποσκοπώντας στα ποιοτικά μεγέθη – στο 1% του καταναλωτικού δυναμικού – εμμένει και θα εμμένει μόνο σε τέτοιου είδους υλικά.

•        Οι δημιουργίες σας ακολουθούν τις διεθνείς τάσεις μόδας ή φροντίζετε να διατηρείτε το δικό σας στυλ;

Όπως είχε δηλώσει κάποτε μια μεγάλη σχεδιάστρια μόδας: «Η μόδα περνάει, μόνο το στυλ μένει πάντα το ίδιο», για αυτό και εμείς εμμένουμε στο δικό μας στυλ και ύφος, δίνοντας πάντα έμφαση στην αρχαιοελληνική αισθητική που χαρακτηρίζεται από λιτότητα και ποιότητα. Στόχος μας είναι τα δημιουργήματα μας να είναι λιτά, σύμφωνα με την αρχαία λιτή τάση. Όραμα μας είναι να δημιουργήσουμε ένα brand name – made in Greece και αυτό απαιτεί υπομονή, κόπο, μα πάνω από όλα όραμα. Άλλωστε, η Κατερίνα Σαακίδου, η οποία είναι η υπεύθυνη όλου του σχεδίου της Arsinoe de Thrace ακουμπάει αυστηρά στο γεωμετρικό αρχαιοελληνικό σχέδιο, διατηρώντας όμως πάντα τη διαχρονική γραμμή.

•        Υπάρχει κάποιο σχέδιο, στο οποίο θεωρείται ότι έγιναν λάθη; Πόσο καιρό κάνατε μέχρι να βγάλετε το πρώτο σας τελικό προϊόν;

Η τελειότητα απαιτεί αρκετές προσπάθειες και δοκιμές. Υπήρχε πράγματι ένα σχέδιο και συγκεκριμένα η «Ευτέρπη» που μάς «δυσκόλεψε» λίγο. Πρόκειται για ένα αρκετά απαιτητικό σχέδιο, διότι επιθυμία μας ήταν να είναι ακριβές αντίγραφο του αγάλματος της Νίκης της Σαμοθράκης. Αλλά και το υλικό μάς δυσκόλεψε αρκετά, διότι διαλέξαμε την πιο λεπτή οργάντζα του κόσμου, η οποία και έγινε παραγγελία μόνο για το συγκεκριμένο ρούχο. Θυμάμαι πως ράψαμε και ξηλώσαμε το φόρεμα πάνω από δέκα φορές για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Ένα αποτέλεσμα που άξιζε τελικά τον κόπο μας.

•        Ποιο το πρώτο σας ρούχο που πωλήθηκε; Έχουν φορέσει δημιουργήματά σας, πρόσωπα της εγχώριας και διεθνούς showbiz;

Τα πρώτα ρούχα που πουλήθηκαν ήταν η «ζόρικη» «Ευτέρπη» και η «Τερψιχόρη». Βεβαίως και έχουν φορέσει δημιουργήματα μας, πρόσωπα της εγχώριας και διεθνούς showbiz. Η εταιρία όμως επικαλούμενη τη σφαίρα των προσωπικών δεδομένων δεν δύναται να προβεί στη δημοσίευση των ονομάτων τους – κάποια στιγμή στο μέλλον θα το διαπιστώσετε και εσείς οι ίδιοι, αν δεν έχει γίνει, ήδη, γνωστό μέσα από Μ.Μ.Ε.

•        Δεν σάς απομονώνει από τις διεθνείς πασαρέλες το γεγονός ότι τα ρούχα σας δεν λανσάρουν το “εκκεντρικό”, αλλά το απλό και άνετο;

Θα απαντήσουμε ως εξής: η πολυτέλεια πρέπει να είναι άνετη, αλλιώς δεν είναι πολυτέλεια. Συνεπώς, όχι δεν μας απομονώνει από τις διεθνείς πασαρέλες το γεγονός ότι τα ρούχα μας δεν λανσάρουν το «εκκεντρικό». Αντίθετα, μάς κάνει δημοφιλείς το απλό και άνετο.

Και θα πρέπει να κάνουμε γνωστό στο ευρύ κοινό πως ως εταιρία λαμβάνουμε αρκετές προτάσεις, προσκλήσεις από διάφορες διεθνείς πασαρέλες, προκειμένου να συμμετάσχουμε. Απλά δεν συμμετέχουμε από επιλογή. Οι επιδείξεις μας – για να καταλάβετε – διοργανώνονται πάντα κοντά στην «Εβδομάδα Μόδας», μόνο που ο τόπος διεξαγωγής είναι τα μουσεία και όχι οι πασαρέλες.

Για παράδειγμα, η τελευταία μας επίδειξη έγινε σε ξεχωριστό χώρο της Γλυπτοθήκης του Μονάχου και τώρα είμαστε σε διαπραγματεύσεις προκείμενου η επόμενη επίδειξη μας να διοργανωθεί στο ιστορικό μουσείο του Λούβρου, στο Παρίσι.

•        Σάς φοβίζει η κρίση; Τι θα λέγατε σε έναν νέο σχεδιαστή μόδας που ξεκινά τα πρώτα του βήματα στο ανταγωνιστικό περιβάλλον του Fashion Design και πόσο μάλλον εν μέσω οικονομικής στενότητας;

Η συμβουλή μας θα ήταν η ακόλουθη: «Εάν το κάνετε συνειδητά, τότε να εμμείνετε. Να παλέψετε για το όνειρο σας». Δεν πρέπει ποτέ να αφήνουμε κάτι στη μέση.

•        Η μέση Ελληνίδα που αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα, πιστεύετε ότι έχει χρόνο να ασχοληθεί με όλα αυτά; Τα ρούχα σας απευθύνονται και σε αυτήν την κατηγορία γυναικών; Και πώς τελικά επιδιώκετε να φαίνεται μία γυναίκα, φορώντας κομμάτια της κολεξιόν σας;

 

Θεωρούμε και πιστεύουμε πως κάθε γυναίκα έχει δικαίωμα στην μόδα, στην ιστορία, στο όραμα. Κι εμείς επιδιώκουμε να προσφέρουμε αυτό το όραμα στην σύγχρονη Ελληνίδα. Στόχος μας είναι οι γυναίκες που θα φορούν τις δημιουργίες μας να φαίνονται, να είναι, μα κυρίως να αισθάνονται σαν τη Βασίλισσα Αρσινόη, χωρίς να είναι φορτωμένες. Θέλουμε να τονισθεί ο χαρακτήρας και η προσωπικότητά τους και πάντα μέσα από την λιτότητα. Εξάλλου, στη λιτότητα βασιλεύει το τέλειο και πάντα συμβαδίζει με τις όποιες τάσεις της μόδας διεθνώς.

•        Υπήρξαν ποτέ δυσκολίες, ώστε να σας αναγκάσουν να σκεφτείτε να τα παρατήσετε;

Είμαστε συνειδητοποιημένες πως οι συνθήκες και κυρίως οι οικονομικές, είναι δύσκολες. Μα όπως συνηθίζεται να λέγεται, όταν αρχίζουν τα δύσκολα, οι δυνατοί εμμένουν. Έτσι κι εμείς, ποτέ δεν αφήνουμε στην μέση κάτι που έχουμε ξεκινήσει. Τη δυσκολία την αντιμετωπίζουμε ως πρόσκληση, όπως και το show που ετοιμάζουμε για την Σαμοθράκη, για το οποίο θα ενημερωθείτε σύντομα.

•        Ποια τα μελλοντικά σας σχέδια; Τι έχουμε να περιμένουμε από την ομάδα της “Αρσινόης της Θράκης”;

Μελλοντικό μέλημα μας είναι η βάση που θέλουμε να δημιουργήσουμε στο Παρίσι, καθώς και να καθιερώσουμε την παρουσία μας στον Ασιατικό χώρο, όπως στο Χονγκ Κονγκ και τη Σιγκαπούρη. Είναι γνωστό πως οι Ασιάτες έχουν αγάπη με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό κι εμείς στο δικό μας χώρο δεν πουλάμε «ρούχο», δεν πουλάμε μόνο ένα όμορφο φόρεμα αλλά και ένα κομμάτι ιστορίας.

Για πληρέστερη εικόνα της παραγωγής των ενδυμάτων της «Arsinoe de Thrace» οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα  www.arsinoedethrace.com ή την σελίδα στο FB.