Κομοτηνή – Κίρτζαλι σε 50 λεπτά! Άνοιξε ο δρόμος των 24χλμ στην Βουλγαρία…

Σε κυκλοφορία δόθηκε το τμήμα του δρόμου μετά τη χθεσινή τελετή εγκαινίων στην οποία παρέστη εκ μέρους της Περιφέρειας ΑΜ-Θ ο Κώστας Κατσιμίγας. Μόλις 20 λεπτά διήρκησε η τελετή με ευχές εκ μέρους των επισήμων χωρίς να γίνει καμία αναφορά στη χώρα μας και στην υποχρέωση που έχει αυτή να ολοκληρώσει την έξοδο του κάθετου άξονα

Η υπουργός περιφερειακής ανάπτυξης της Βουλγαρίας Desislava Terzieva έδωσε στην κυκλοφορία χθες το πρωί το νέο δρόμο 24 χλμ στη νότια Βουλγαρία, με τη χρήση του οποίου Κομοτηνή και Κίρτζαλι βρίσκονται πλέον σε απόσταση 50 λεπτών. Ο νέος δρόμος συνόρων-Κίρτζαλι από σταθμό «Τζέπελ», στο χωριό Πόντκοβα, μειώνει αισθητά τις αποστάσεις. Το άνοιγμα του δρόμου έγινε σε επίσημη τελετή το πρωί της Τρίτης 4 Φεβρουαρίου στην οποία επικεφαλής ήταν υπουργός Desislava Terzieva. Ο 24 χιλιομέτρων δρόμος ήταν έτοιμος να δοθεί σε κυκλοφορία εδώ και τρεις μήνες, αλλά λόγω τεχνικών προβλημάτων, είχε λάβει αναβολή από τον Οργανισμό “Οδικών Υποδομών”. Πρόκειται για  έναν σύγχρονο οδικό άξονα που μειώνει κατά 15 χιλιόμετρα και μισή ώρα, το ταξίδι προς την πόλη Κίρτζαλι. 

Ο δρόμος είναι ασφαλής και εγγυάται τη γρήγορη διέλευση των οχημάτων. Με το άνοιγμα του νέου δρόμου, μόλις 32 χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου θα χωρίζουν τον επισκέπτη από το μεθοριακό σταθμό μέχρι το Κίρτζαλι. Μέχρι σήμερα η κυκλοφορία από το μεθοριακό σταθμό μέχρι το Κίρτζαλι διεξάγεται από τη στροφή του Κίρκοβο μέσω ενός επαρχιακού δρόμου 48 χιλιομέτρων, το οδόστρωμα του οποίου είναι σε πολύ κακή κατάσταση, είναι αφύλαχτος από την διέλευση αγελάδων που διακόπτουν πολύ συχνά την κυκλοφορία, ενώ ο οδηγός αναγκάζεται να διέλθει από πολλά χωριά. Η ανάπτυξη ταχύτητας καθίσταται απαγορευτική και έτσι ο οδηγός καλείται να διανύσει μία απόσταση μικρότερη των 50 χιλιομέτρων σε περισσότερη από μία ώρα.

Μία πρόχειρη κατασκευή διανθισμένη όμως με τις σημαίες της Βουλγαρίας και της Ευρωπαικής Ένωσης, στήθηκε για τις ανάγκες της χθεσινής τελετής εγκαινίων για την οποία πρόσκληση είχε λάβει και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Μόλις 20 λεπτά διήρκησε η τελετή με ευχές εκ μέρους των επισήμων χωρίς να γίνει καμία αναφορά στη χώρα μας και στην υποχρέωση που έχει αυτή να ολοκληρώσει την έξοδο του κάθετου άξονα. Πρόκειται για το τέλος ενός έργου που χρηματοδοτήθηκε από ευρωπαϊκό πρόγραμμα οδοποιίας 2007 – 2013 και θα συμβάλλει στο εμπόριο και στις ανταλλαγές για αμοιβαίο όφελος των διασυνοριακών περιοχών, τόνισε η υπουργός περιφερειακής ανάπτυξης της Βουλγαρίας στη διάρκεια των εγκαινίων, στα οποία παρέστησαν επίσης ο αναπληρωτής υπουργός ανάπτυξης, διευθυντής τεχνικών υπηρεσιών του υπουργείου, ο περιφερειάρχης Κίρτζαλι Μπίσερ Νικόλοφ και οι δήμαρχοι Κίρτζαλι, Τσέπελ, Μομτσίλοβγκραντ και Κίρκοβο. 

Έγινε λόγος για ένα ακόμα ανοικτό σημείο διέλευσης των συνόρων, που θα συμβάλει στην άμεση σύνδεση περιοχών της Βουλγαρίας με τις ελληνικές παραμεθόριες περιοχές. Η κύρια προτεραιότητα της κυβέρνησης, τόνισε  υπουργός είναι να μειωθούν οι διαφορές μεταξύ των περιφερειών. Ο στόχος αυτός περιλαμβάνει την ανάπτυξη των επιχειρήσεων στις παραμεθόριες περιοχές και την ανάπτυξη των οικονομικών σχέσεων μεταξύ των γειτονικών χωρών. Η υπουργός τέλος ευχαρίστησε τους κατασκευαστές και σχεδιαστές που εργάστηκαν για το νέο οδικό τμήμα.

Την παρουσία του εκπροσώπου της Περιφέρειας ΑΜ-Θ στην τελετή εγκαινίων εκμεταλλεύτηκαν τα βουλγαρικά μέσα ενημέρωσης. Ο εκτελεστικός γραμματέας της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κωνσταντίνος Κατσιμίγας, δήλωσε πως βουλγάρικες εταιρείες από το Κίρτζαλι έχουν ήδη επενδύσει σε ακίνητα, κυρίως με τουριστικό σκοπό και πως αναμένονται και άλλα επιχειρηματικά ενδιαφέροντα. Ο κύριος Κατσιμίγας ανακοίνωσε τα παραπάνω, μετά τα εγκαίνια του νέου δρόμου Κίρτζαλι – χωριό Ποντκόβα – συνοριακός σταθμός Μακαζά – Νυμφαία, και στη συνέχεια επισκέφτηκε το χωριό Γκραντίνκα στην περιοχή του Μομτσίλοβγκραντ.

Ιδιαίτερο είναι το ενδιαφέρον από τις δύο χώρες στον τομέα της ενέργειας, των φωτοβολταϊκών και της παραγωγής συμπυκνωμένων καυσίμων – δήλωσε ο εκτελεστικός γραμματέας. «Το Κίρτζαλι και η Κομοτηνή είναι η σύνδεση των Βαλκανίων και του Αιγαίου με την Βόρεια Ευρώπη. Είμαστε σίγουροι πως σε 5 χρόνια ο δρόμος δεν θα αρκεί για την κίνηση που προβλέπεται. Τα τρία πρότζεκτ για μεγάλες εθνικές οδούς στη Βουλγαρία – η Τράκια, η Μαρίτσα και η Χέμους, θα είναι πολύ σημαντικές για όλες τις χώρες του διευρωπαϊκού διαδρόμου № 9. Η κάθετος Μακαζά – Ρούσε συνδέει τις βαλκανικές και τις ευρωπαϊκές χώρες με την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα».

 

Πηγή:  http://xronos.gr