Διάκριση Κομοτηναίου μαθητή σε διαγωνισμό Ελληνικής Γλώσσας και Ορθογραφίας

Με μια σημαντική διάκριση σε έναν πρωτότυπο διαγωνισμό, που διοργανώνει με επιτυχία τα τελευταία χρόνια ο δήμος Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Σύλλογο «Φίλοι του Ιδρύματος Μέγας Αλέξανδρος», επέστρεψε από την συμπρωτεύουσα ο μαθητής της τρίτης τάξης του 3ου Γυμνασίου Κομοτηνής, Ιωάννης Δαλθανάσης.

Επρόκειτο για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ελληνικής Γλώσσας και Ορθογραφίας, ένα γλωσσικό παιχνίδι που απευθύνεται αποκλειστικά σε μαθητές και μαθήτριες της τρίτης γυμνασίου, με σκοπό την ενθάρρυνση της σωστής χρήσης της ελληνικής γλώσσας. Στον φετινό διαγωνισμό, τον 13ο κατά σειρά, που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο, έλαβαν μέρος 135 μαθητές από την Αθήνα, την Κεντρική και τη Βόρεια Ελλάδα, πολλοί εκ των οποίων προέρχονταν από ιδιωτικά σχολεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε επίπεδο Θράκης η μοναδική συμμετοχή στον διαγωνισμό ήταν εκείνη του Ιωάννη Δαλθανάση. 

Ο Κομοτηναίος μαθητής, παρότι πήρε μέρος στο διαγωνισμό αποκλειστικά και μόνο για την εμπειρία, που αυτός υποσχόταν, και για να δοκιμάσει τις γνώσεις του, κατάφερε να καταταγεί στην 35η θέση, φτάνοντας μία ανάσα πριν από την πρόκριση στην επόμενη φάση. Εξάλλου, ο Ιωάννης αν έχει μια ιδιαίτερη κλίση προς κάποια μαθήματα, αυτά είναι τα λεγόμενα θετικά, δείγμα του ότι έχει συμμετάσχει με επιτυχία και σε διαγωνισμούς της Μαθηματικής Εταιρίας. Παρ’ όλα αυτά, με τη συμμετοχή και τη διάκρισή του στον πρόσφατο διαγωνισμό της Θεσσαλονίκης, απέδειξε ότι οι επιδόσεις του δεν υστερούν και στα φιλολογικά μαθήματα. 

Στους όρους του διαγωνισμού προβλεπόταν οι ερωτήσεις, που υποβάλλονταν στους μαθητές να σχετίζονται με τη γραμματική αναγνώριση της λέξης που τους δινόταν κάθε φορά, με την ετυμολογία, την ορθογραφία, τη σημασία της και την ένταξή της σε μια περίοδο πλήρους νοήματος. Οι λέξεις επιλέγονταν από τα σχολικά βιβλία των τριών τάξεων του γυμνασίου και η ορθογραφία της λέξης ήταν σύμφωνη μ’ αυτή της Νεοελληνικής Γραμματικής που διδάσκεται. Η λέξη καθοριζόταν μέσω κλήρωσης και οι απαντήσεις δίνονταν μέσα 3 λεπτά προφορικά και με αναγραφή της λέξης στον πίνακα. Τέλος, οι διαγωνιζόμενοι αξιολογούνταν από πενταμελή επιτροπή φιλολόγων.

 

Πηγή:  http://www.paratiritis-news.gr