Aντιδράσεις και στη Θράκη για τη φωτο Κάτσε με φανέλα του UCK! Τι λένε o πρύτανης του ΔΠΘ, o στρατηγός Φράγκος και «Θύρα 4»

Ανταπόκριση από την Θεσσαλονίκη: Κώστας Καραγιάννης

Σφοδρότατες αντιδράσεις και στην Θράκη έχει προκαλέσει η ανόητη ενέργεια του αλβανού μέσου του ΠΑΟΚ Έργκους Κάτσε να φωτογραφηθεί με φανέλα της αλβανικής παραστρατιωτικής οργάνωσης UCK.

Επώνυμοι φίλαθλοι της ομάδας, όπως ο Κομοτηναίος πρώην υπουργός Άμυνας και αρχηγός ΓΕΣ, στρατηγός Φραγκούλης Φράγκος ή ο πρύτανης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Κωνσταντίνος Ρέμελης τοποθετήθηκαν για το θέμα στον ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης «Αθλητικός Μετρόπολις», ενώ αργά το βράδυ της Πέμπτης εξέδωσαν σκληρή  ανακοίνωση και οι οργανωμένοι οπαδοί της «Θύρας 4».

«Ήταν ένα μεγάλο ατόπημα του Κάτσε. Ήταν μια ανόητη πράξη ενός νεαρού, ο οποίος πρέπει να από εδώ και πέρα να διαψεύσει αυτό που έκανε, όχι ζητώντας συγγνώμη, αλλά με την από εδώ και πέρα συμπεριφορά του», ανέφερε χαρακτηριστικά ο θρακιώτης πρώην υπουργός Φραγκούλης Φράγκος, ο οποίος όσον αφορά την τιμωρία που πρέπει να του επιβληθεί σημείωσε: «Αυτό πρέπει να το αποφασίσει ο ΠΑΟΚ. Πρέπει να κληθεί σε απολογία και να δώσει πολλές εξηγήσεις. Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλών ειδών τιμωρίες, από την απλή επίπληξη έως ακόμη και τον αποκλεισμό από την ομάδα». Το γεγονός ότι ο κ. Φράγκος έχει στενή φιλική σχέση με τον ιδιοκτήτη Ιβάν Σαββίδη, ο οποίος και θα αποφασίσει για το μέλλον του Κάτσε στην ομάδα, ίσως και να μας δείχνει στην κατεύθυνση προς την οποία θα κινηθεί ο μεγαλομέτοχος του ΠΑΟΚ (και της ΣΕΚΑΠ).

Ο Πρύτανης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Κώστας Ρέμελης είπε από την πλευρά του, προσπαθώντας να εξηγήσει την πράξη του Κάτσε: «Αρχικά το εξηγούμε από ένα πρώτο επίπεδο, αυτό της ηθικής, ως χώρα που δώσαμε τον αθλητισμό ως συλλογική και ατομική δραστηριότητα, τον συνδέσαμε με μια συγκεκριμένη αθλητική ηθική, που παραβιάζεται στις μέρες μας με ποικίλους τρόπους. Οι πρόγονοί μας αποσύνδεαν τον αθλητισμό με την πολιτική, αφού υπήρχε εκεχειρία των πολεμικών συρράξεων στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αυτή η ηθική πλέον αμφισβητείται σφόδρα, επειδή έχει μπει ο παράγων χρήμα και τα οικονομικά συμφέροντα, που είναι πολύ μεγάλα και έντονα.

Το δεύτερο επίπεδο έχει να κάνει με τη νομική διάσταση, αν κάποιος είναι ελεύθερος να διακηρύσσει ό,τι θέλει. Μπορεί να διακηρύσσει ιδεολογίες μίσους που θέτουν στόχο τη ζωή του άλλου; Είναι σοβαρό και λεπτό ζήτημα που έχει διχάσει την επιστήμη του συνταγματικού δικαίου. Υπάρχουν χώρες, όπως η Γερμανία που θέτουν νομικά όρια στο δικαίωμα έκφρασης και συνάθροισης στους νεοναζί.

Όποιος παρακολουθεί τον αθλητισμό έχει διαπιστώσει ότι έχουμε τέτοια φαινόμενα. Να θυμίσω το φαινόμενο Ντι Κάνιο, που μετά από χρόνια ποινών είπε “φτάνει, δεν ξαναχαιρετώ φασιστικά”. Το φαινόμενο Κατίδη επίσης απασχόλησε την κοινωνία μας και νομίζω ότι δικαιολογώ τις οργισμένες αντιδράσεις πολλών, αλλά προσωπικά είμαι σε αυτούς που θα πεθάνω βολτερικός, δηλαδή της φράσης του διαφωνώ μαζί σου, αλλά θα παλέψω να διατηρήσω το δικαίωμά σου να το λες.

Η ιστορία μας αποδεικνύει ότι οι όποιοι φραγμοί μπήκαν στις ατομικές εκφράσεις των ιδεολογιών τους μίσους και του φασισμού, δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα. Αντιθέτως ενίσχυσαν και διαιώνισαν αυτή την κατάσταση. Τώρα για τους νεαρούς που δεν μπορούν να διαχειριστούν τη δόξα και το χρήμα, ίσως είναι επιπολαιότητα, ίσως είναι αφέλεια ή και ανοησία».

Ειδικά για την περίπτωση Κατίδη και για το αν έπρεπε εκείνος να γνωρίζει την ιστορία της ΑΕΚ και ο Κάτσε να γνωρίζει την ιστορία του ΠΑΟΚ, ο κ. Ρέμελης επισήμανε:  «Είναι διαφορετικές οι περιπτώσεις Κατίδη και Κάτσε. Στη δεύτερη περίπτωση, κινείται στα πλαίσια ενός αλβανικού εθνικισμού, που δεν είναι κάτι πρωτότυπο για τα Βαλκάνια. Αν δεν έχεις και την ανάλογη παιδεία και τη γνώση σε αυτή την ηλικία, είναι εύκολο να πέσεις σε τέτοιου είδους ατοπήματα.

Εγώ προσωπικά δέχομαι την ιστορία του ΠΑΟΚ, για αυτό είμαι φίλαθλος αυτής της ομάδας. Γνωρίζω την ιστορία της έχω ταυτιστεί με τα ιδανικά της. Νομίζω ότι μια παρεμφερή συγγένεια έχει και η ΑΕΚ. Έχω την απαίτηση από έναν ενήλικα αθλητή, όταν γίνει μέλος της επαγγελματικής ομάδας, να οφείλει να γνωρίζει την ιστορία της. Η ομάδα δεν είναι μια απλή εμπορική εταιρία, έχει μια ιστορία, μια παράδοση και αρχές που προωθεί. Συνεπώς, συμμερίζομαι τις περισσότερες απόψεις των φιλάθλων.

Ο Κάτσε μετέχει της ελληνικής παιδείας, αλλά απεδείχθη ότι ούτε ο Κάτσε, ούτε πολλά νέα παιδιά δεν γνωρίζουν ιστορία. Ίσως φταίνε και οι γονείς που δεν έκατσαν πάνω από το κεφάλι τους να τους μάθουν τον πλούτο της ελληνικής ιστορίας. Είναι ευθύνη δική μας. Είναι εύκολο να λέμε ότι απέχει η νέα γενιά, αλλά το πώς θα κάνεις ένα παιδί να του εμφυσήσεις αρχές και αξίες είναι δικό μας καθήκον, του δάσκαλου και του γονιού. Χάσαμε όλες αυτές τις αρχές και τις αξίες και μεταπηδήσαμε σε μια στενά υλιστική αντίληψη και το χειρότερο είναι ότι τα νέα παιδιά νομίζουν ότι μέσα από ακραίες ιδεολογίες και αντιλήψεις θα λύσουμε τα σημερινά δύσκολα προβλήματα, με συνταγές του μεσοπολέμου της Γερμανίας».

Τέλος, για το θέμα εξέδωσε το βράδυ της Πέμπτης ανακοίνωση και η «Θύρα 4», μια ανακοίνωση που μοιάζει και με… πολιτικό μανιφέστο και συζητείται έντονα στην Θεσσαλονίκη αλλά και ολόκληρη την Βόρειο Ελλάδα. Την αναπαράγουμε χωρίς την παραμικρή λογοκρισία:

«Μία εντελώς βλακώδης, άκυρη και αψυχολόγητη ενέργεια του ποδοσφαιριστή της ομάδας μας Έργκους Κάτσε ήταν η αφορμή για να ξετυλιχθεί το κουβάρι της μιζέριας και της σκατοψυχιάς που έχουν σημαδέψει την εποχή μας. Συγκεκριμένα, στο προφίλ του Κάτσε σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, δημοσιεύτηκε μία φωτογραφία όπου ο ίδιος ποζάρει με μπλουζάκι του UCK και το πανηγύρι δεν άργησε να ξεκινήσει.

Ας ξεκινήσουμε δίνοντας μία συμβουλή σε όλους τους νέους αθλητές που φοράνε την φανέλα του ΠΑΟΚ. Τα «παιχνιδάκια» στο ίντερνετ, οι φαντασμαγορικές δηλώσεις, τα πολλά λόγια, τα χρωματιστά παπούτσια και τα μοδάτα τατουάζ, ποτέ δεν βοήθησαν κάποιον παίκτη να ανεβάσει την απόδοση του.

Αντιθέτως, πολλές φορές κατέστρεψαν καριέρες. Από εκεί και πέρα, για το θέμα που δημιουργήθηκε με αποκλειστική ευθύνη του παίκτη μας, θέλουμε να πιστεύουμε πως υπάρχουν στα αποδυτήρια κάποιοι πιο έμπειροι ποδοσφαιριστές, το προπονητικό τιμ και οι κάθε λογής αρμόδιοι που θα αναλάβουν να μάθουν στους νεαρούς ότι πρέπει να κρατάνε τα πολιτικά τους πιστεύω για τον εαυτό τους, ή, αν δεν μπορούν να το κάνουν, να αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεων τους. Μέση λύση δεν υπάρχει.

Πάμε τώρα και στις αντιδράσεις όλων αυτών που θέλησαν να διοχετεύσουν τα εσωτερικά τους κόμπλεξ από 3 χρόνια αδράνειας, υποτέλειας και σκληρού κυβερνητικού σεξ πάνω σε ένα νεαρό παίκτη. Όλοι αυτοί που παρακολουθούν με μία εκπληκτική απάθεια την καταστροφή των ζωών τους, την οριστική κατάργηση των λιγοστών κοινωνικών παροχών και την επικράτηση των βάρβαρων πολιτικών ακραίας λιτότητας ξεσηκώθηκαν από το πληκτρολόγιο.

Αυτή η παράξενη συνομοταξία δουλοπρεπών ανθρώπων, που έχουν γίνει οικονομικά πειραματόζωα και ανέχονται να τους κυβερνάνε ένα μάτσο ηλίθιοι τηλεπλασιέ και πνευματικά ανάπηροι πολιτικοί. Αυτοί που έχουν βαλθεί να παραμείνουν θεατές στην προσπάθεια των «ηγετών» τους να γυρίσουν την Ελλάδα στο 1960, αποφάσισαν ότι χρειάζεται ακόμα ένα εύκολο θύμα για να ξορκίσουν την αψυχολόγητη απάθεια που τους έχει πλακώσει.

Από την πρωτοφανή έφοδο του κρετινισμού δεν θα μπορούσε να λείψει και η αποθέωση της βλακείας. Σε ένα γελοίο κείμενο της Χρυσής Αυγής, παρακολουθούμε μαθήματα ιστορίας για την ίδρυση του ΠΑΟΚ, διπλωματικές συμβουλές για το πως θα πρέπει να αντιμετωπιστεί η ενέργεια του παίκτη, μέχρι και προσπάθεια δημιουργίας ενιαίου μετώπου με την Σερβία για να αντιμετωπιστεί ο φανταστικός Αλβανικός κίνδυνος!

Δυστυχώς για όλους τους επίδοξους καιροσκόπους, το όνομα και η τεράστια πολιτιστική κληρονομιά του ΠΑΟΚ δεν προσφέρονται για πολιτικά παιχνίδια από ΚΑΝΕΝΑ κόμμα ή κομματικό μόρφωμα. Όποιος κάνει ότι δεν το καταλαβαίνει αυτό θα φάει τα μούτρα του, είτε είναι εντός ΠΑΟΚ, είτε είναι εκτός. Ο ΠΑΟΚ είναι ένας σύλλογος περήφανων μεταναστών, από αυτών που ήρθαν σφαγμένοι και κυνηγημένοι σαν Έλληνες από την Τουρκία και όταν ήρθαν στην Ελλάδα τους φέρθηκαν σαν σκουπίδια επειδή ήταν Τούρκοι.

Πάνω σε αυτές τις συνθήκες μεγαλούργησε ο σύλλογος και έφτασε στο σημείο να γίνει η μοναδική λαοφιλής ομάδα στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Μαθήματα δεν δεχόμαστε από κανέναν, ιδιαίτερα από άτομα που επιδιώκουν να καλύψουν την πολιτική γύμνια τους με την συστηματική ενασχόληση με μαλακίες.

Ξέρουμε πολύ καλά για τους «τουρκόσπορους» και τις «παστρικιές», για την Επιτροπή Αποκαταστάσεως Προσφύγων και το πλιάτσικο από τους ντόπιους, για τις καταχρήσεις, τις εγκληματικές ενέργειες και τις αυθαιρεσίες των ορίτζιναλ Ελλήνων προς τους πρόσφυγες και τους φόνους που ανάγκασαν ολόκληρη τη Βουλή να ασχοληθεί με αυτό το θέμα στις 10 Νοεμβρίου του 1924. Επίσης, ξέρουμε και κάτι ακόμα: Η εποχή που κάποιοι προσπαθούσαν να ψαρέψουν ψήφους από την απέραντη ασπρόμαυρη λαοθάλασσα έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Χωνέψτε το τώρα, όσο είναι νωρίς».