Ντοκουμέντο: Οι διατάξεις που επέβαλαν τη ΜΗ αναβολή του Ξάνθη-ΟΦΗ και γιατί υπάρχει υπαρκτός κίνδυνος «καμπάνας» στον ΠΑΣ

 

Μπορεί οι περισσότεροι αγώνες για τη φάση των 16 του Κυπέλλου Ελλάδος, να αναβλήθηκαν με απόφαση της ΕΠΟ εγκαίρως και οι περισσότερες αποστολές των ομάδων να μην ταλαιπωρήθηκαν, ωστόσο μέγα μπλέξιμο έχει προκύψει με τους αγώνες της Ξάνθης με τον ΟΦΗ και του Πλατανιά με τον ΠΑΣ Γιάννινα.

Η ΕΠΟ με ανακοίνωση της ξεκαθάρισε πως παρά τις προσπάθειές της να διευκολύνει και να γλυτώσει από την ταλαιπωρία του ταξιδιού τις ομάδες, δεν κατάφερε να αναβάλει εγκαίρως τους συγκεκριμένους αγώνες γιατί ο ΚΑΠ Επαγγελματιών δεν επιτρέπει την αναβολή αγώνα το τελευταίο 24ωρο πριν την επίσημη τέλεση του (άρθρο 10, παράγραφος 4 του ΚΑΠ για την καταλληλόλητα γηπέδου).

αρθρο10 ΚΑΠ Κυπελλο

Το εκπληκτικό είναι ότι στον ΚΑΠ των ερασιτεχνικών πρωταθλημάτων υπάρχει η πρόβλεψη για «οποιαδήποτε στιγμή» αναβολής αγώνων για αυτό τον λόγο! Ωστόσο στον ΚΑΠ Επαγγελματιών δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο και έτσι οι ομάδες, που δεν ταξίδεψαν κινδυνεύουν με τιμωρία (μηδενισμός στο συγκεκριμένο ματς και αφαίρεση βαθμών από το πρωτάθλημα), διότι δεν εμφανίστηκαν στο γήπεδο. Προς τα εκεί έδειχνε και η ανακοίνωση, που εξέδωσε η ΕΠΟ το μεσημέρι της Τετάρτης, κάνοντας λόγο «για προβλεπόμενη κανονιστική διαδικασία».

Τι  αναφέρει όμως αυτή η διαδικασία;

Ο κανονισμός ορίζει πως θα τηρηθούν οι προβλεπόμενες κανονιστικές διαδικασίες από τον διαιτητή και τη γηπεδούχο ομάδα, κάτι που σημαίνει πως η διαιτητική τριάδα και η γηπεδούχος παρίστανται κανονικά στο γήπεδο τέλεσης του αγώνα και στο Φύλλο Αγώνα, αναγράφεται η αδυναμία παρουσίας της φιλοξενούμενης ομάδας, οπότε και ο αγώνας ακυρώνεται με υπαιτιότητα της φιλοξενούμενης ομάδας, που στην προκειμένη περίπτωση είναι ο ΟΦΗ και ο ΠΑΣ Γιάννινα. Οι δυο ομάδες θα κληθούν για απολογία στην πειθαρχική επιτροπή της ΕΠΟ, όπου και θα πρέπει να αιτιολογήσουν το γεγονός πως έκαναν ότι ήταν δυνατό για να παραστούν στο γήπεδο, αλλά αυτό δεν ήταν εφικτό.

Το ενδιαφέρον είναι  ότι στην Ξάνθη είχε χιόνι στον αγωνιστικό χώρο και μάλλον θα ήταν αδύνατον έτσι κι αλλιώς να γίνει το ματς, ωστόσο από την στιγμή που παρατάχθηκαν κανονικά οι διαιτητές και η ενδεκάδα των Θρακιωτών, το φύλλο αγώνα έκλεισε με υπαιτιότητα του ΟΦΗ, που δεν βρέθηκε στο γήπεδο. Η κρητική ομάδα θα κληθεί να αποδείξει ενώπιον της Πειθαρχικής της ΕΠΟ, ότι έκανε έγκαιρα όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες για να φτάσει στο γήπεδο, και ότι υπήρξε «ανωτέρα βία» (αρ.17). Λογικά δεν θα έχει τέτοιο πρόβλημα, αφού υπάρχουν και φωτογραφίες ότι οι παίκτες του ΟΦΗ μάλιστα κοιμήθηκαν στα καθίσματα του αεροδρομίου περιμένοντας την πτήση για Αλεξανδρούπολη, που αναβλήθηκε τελευταία στιγμή (και αφού μπήκαν στο αεροπλάνο), με αποτέλεσμα να γυρίσουν στην Κρήτη με τρία διαφορετικά δρομολόγια!

Αρθρο17ΚΑΠΚυπελλο

Από πλευράς των Κρητικών είναι ξεκάθαρο και με αποδείξεις πως έγινε κάθε δυνατή προσπάθεια για να ταξιδέψουν στην Ξάνθη με κάθε τρόπο έστω και την τελευταία στιγμή. Πέταξε από την Κρήτη στην Αθήνα, έμεινε στο αεροδρόμιο μέχρι τα ξημερώματα της Τετάρτης μετά την ακύρωση όλων των πτήσεων προς Βόρειο Ελλάδα την Τρίτη, επιβιβάσθηκε κανονικά στο αεροπλάν που θα εκτελούσε την πτήση προς Αλεξανδρούπολη το πρωί της Τετάρτης, κάποια στιγμή μάλιστα η πύλη της πτήσης στο Ελ. Βενιζέλος «έκλεισε», αλλά λίγο πριν την προβλεπόμενη αναχώρηση ακυρώθηκε, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει η ομάδα να ταξιδέψει. Αργότερα υπήρχε πτήση με προορισμό την Χρυσούπολη, που όμως ακυρώθηκε επίσης.  Κάπως έτσι και μετά από όλη αυτή τη ταλαιπωρία , τα μέλη της αποστολής του ΟΦΗ δεν κατάφεραν να φτάσουν στην Ξάνθη και αναχώρησαν για την Κρήτη και μάλιστα με τρεις διαφορετικές πτήσεις.

Λογικά ο ΟΦΗ δεν θα έχει πρόβλημα να ΜΗΝ τιμωρηθεί, όμως αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι ο αγώνας δεν έγινε με δική του υπαιτιότητα και αυτό θα έχει σημασία, καθώς θα μετρά για πιθανή έκτιση ποινών της Ξάνθης (πχ του Λισγάρα). Διαφορετικά είναι τα δεδομένα για τον ΠΑΣ Γιάννινα, με αποτέλεσμα η ομάδα της Ηπείρου που είναι η προσεχής αντίπαλος της Ξάνθης να μπαίνει σε μπελάδες και να κινδυνεύει ακόμα και με αφαίρεση βαθμών από το πρωτάθλημα (απέχει τρεις βαθμούς αυτή τη στιγμή από την ομάδα της Θράκης, πριν το ντέρμπι της Κυριακής).

Ο ΠΑΣ είχε προγραμματιστεί να ταξιδέψει το μεσημέρι της Τρίτης, με την πτήση από το αεροδρόμιο Μακεδονία για τα Χανιά, αλλά από νωρίς το μεσημέρι όλες οι πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ακυρώθηκαν μέχρι νεωτέρας, με αποτέλεσμα να κολλήσει εκεί και ο ΠΑΣ. Η ομάδα των Ιωαννίνων ενημερώθηκε πως η απογευματινή πτήση θα πραγματοποιούνταν κανονικά, αλλά τελικά ο καιρός και πάλι δεν το επέτρεψε. Μετά και την ακύρωση αυτής, παίκτες και προπονητικό επιτελείο αναχώρησαν οδικώς και επέστρεψαν αργά το βράδυ πίσω στην πόλη της Ηπείρου. Τι γίνεται, λοιπόν, με τον ΠΑΣ; Επαρκούν τα στοιχεία αυτά για την αποφυγή της τιμωρίας που προβλέπεται για την απουσία φιλοξενούμενου και ακύρωση του αγώνα;

Ο ΟΦΗ ξενύχτησε στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Για τον ΠΑΣ δεν συνέβη το ίδιο σε αυτό της Θεσσαλονίκης. Και για κακή του τύχη, όλοι ξέρουμε ότι από το πρωί της Τετάρτης οι πτήσεις από και προς Θεσσαλονίκη διεξήχθησαν κανονικά. Επιπλέον, ο αγώνας Πλατανιάς – ΠΑΣ Γιάννινα είχε οριστεί πιο αργά σε σχέση με τον Ξάνθη – ΟΦΗ, στις 17:15, οπότε υπήρχε επιπλέον χρονικό περιθώριο για να ταξιδέψει, έστω και ταλαιπωρημένη η ομάδα στην Κρήτη. Με τι στοιχεία θα αποδείξει τα λεγόμενα της η ΠΑΕ ΠΑΣ Γιάννινα πως εξάντλησε όλα τα μέσα που είχε για να παραστεί στο γήπεδο; Οι Ηπειρώτες πήραν βεβαιώσεις από την αεροπορική εταιρία και τον αερολιμενάρχη του αεροδρομίου «Μακεδονία» για τη ματαίωση των πτήσεων της Τρίτης προς Χανιά, αλλά την Τετάρτη οι πτήσεις έγιναν, αλλά ο ΠΑΣ είχε επιστρέψει στην βάση του.

Τι τιμωρία προβλέπεται σε περίπτωση που ο ΠΑΣ Γιάννινα (ή ο ΟΦΗ) δεν καταφέρει να απαλλαχθεί από την πειθαρχική επιτροπή της ΕΠΟ;  Ο ΚΑΠ Επαγγελματικών Ομάδων, λοιπόν, σε περίπτωση μη τέλεσης ενός αγώνα από υπαιτιότητα της μίας ή και των δύο ομάδων, προβλέπει την τιμωρία της υπαίτιας ομάδας με απώλεια του αγώνα με σκορ 3-0 κατά της, αφαίρεση τριών βαθμών από το πρωτάθλημα αλλά και βαρύ χρηματικό πρόστιμο, που ξεκινά από τις 8.000 ευρώ, και μπορεί να φτάσει έως και τις 40.000 (!) ευρώ.